[silindi] ya sene olmuş 2022 ve Türkiye’de yaşıyoruz yani sezaryen oranı bizim ülkemizde çok yüksek kadınlar iyi beslenemiyor yaşam kaliteleri çok düşük haliyle panik ataklar panik bozukluklar çocuklar travmaları bizim ulkemizde çok fazla var. Bu durumda çoğu kadın sezaryeni tercih ediyor ben doğum yapan hiç kimseye sormuyorum neyle dogurdun diye üst komşum doğum yaptı anlatıyor doğum sürecini sonradan fark ettim normal doğum mu yaptın dedim güldü o da artık şaşırılıyor demi normal doğuma dedi. Gerçekten öyle artık insanların aa sezaryen mii değil de aa normal mi yaptın diye sorması lazım 😄 kimseyi alakadar etmeyen şeyler ben normal doğum yaptım ilk cocugumda bunda da normal istiyorum çünkü bana kolay geldi ama bir başkasına zor gelecekse sezaryen daha kolaysa sezaryen olsun komşu x teyze gelip aaa sen yarım anne olmuşsun diyecek diye ömürlük travmaların alemi yok. Normal doğum yapan kadınların daha sağlıklı oldukları düşünüyorum ama yani tercihen normal doğum yapanların. Mental ve bedensel açıdan belli bir kapasitenin altındaki kadınlara tercih hakkı sunulduğu zaman sezaryeni seçiyorlar bir anket vardı orada istatiksel veri olarak görmüştüm bunu da. O yüzden ülkenin refah seviyesi belli bir seviyeye çıkmadan insanlar gün yüzü görmeden kimse kimseye doğum şeklini sormasın derim mevzu derinlestikce altından başka şeyler çıkıyor çünkü .