Esss__ Herkese merhaba. Detaylı ultrasonun artıları ve eksileri nelerdir? Bebekte bir şey çıkarsa tedavisi mümkün mü? Yardimci olursaniz sevinirim.
Lulemom Esss__ bence önemli. Kuzenimin detaylısında bebeğin bağırsaklarının dışarda olduğunu öğrendiler. Doğumu sezaryen oldu ve hazır beklediler. Doğar doğmaz direk ameliyat oldu. Şimdi 4 yaşında gayet sağlıklı. Önceden bilmek çok önemli. Anne karnında tedavi olmuyo ama doğumda önlemini alıyolar
Minnacksevdack Esss__ hamilelik boyunca en önemli şey olduğunu düşünüyorum. Kalp atışından damarlarına , beyininden olabilecek tüm hastalıklarına vs bakıyorlar. Mesela bana 4lü taramada down ihtimalinden bahsetmişlerdi. Detaylı ultrasonda herhangi bir sorun olmadığını gayet sağlıklı olduğunu öğrendik. Varsa bir sorun hemen müdahale ediliyor doğduktan sonra. Bence ihmal etmeyin 💜
Dnzdmr92 Esss__ çok önemli. Allah korusun bişey çıkarsa hastane seçimi çocuk cerrahı vs. Durumlar gerkli oluyor
Bayancorek Esss__ Anne ve bebek sağlığı için çok önemli bir şey, ihmal edilmemesi gerektiğini düşünüyorum. Benim arkadaşımın bebeğinin kalbinde sorun çıktı detaylı da mesela, doğum sonrası ona göre tedbir aldı doktorlar ve hastane. Şükür iyi şimdi.
Yunni Bebeğin herşeyini detaylı Bi şekilde bakıyorlar. En önemli şey ultrason da herşeyi net görmedikleri için belli Bi zaman sonra detaylı veriyorlar Bi zararı yok dahaok yararı var bunu düşünmeden yaptır bence.
Melismelo İkili taramayı gereksiz buluyorum ama detaylı kesinlikle gidilmeli bence.. artık anne karnında bile ameliyatlar oluyor tıp eskisi gibi değil.. mesela sırtında vs acıklık olunca anne karnında ameliyat yapabiliyorlar cok gördüm okudum yada bir sorun cıkarsa bu sizin doğum şeklinizide etkiliye bilir yada belki hemen doğumdan sonra amelşyat veya başka şeyler gereke bilir bence cok önemli..
KkubraOz Esss__ bebeğimin idrar torbasında genişleme olduğunu ayrıntılıda öğrendim. Doktor takip edicez devam ederse doğumdan sonra müdehale edilcek dedi. Ben perinatologta takipliyim başından beri her ultrason muayenemde ayrıntılı bakılıyor hem bebeğe hem bana kendi doktorumda yaptırdım ayrıntılıyı ama doktorumun kendiside ayrıntılının diğer muayenelerden farklı ve çok önemli olduğunu söylemişti tercihe bırakmadı bende zaten yaptırmamayı hiç düşünmedim. Siz bilirsin tabi ki ama özelde gidemiyorsanız bikaç hfta önceden devletten de randevu alabilirsiniz. Yaptırınca bişey kaybetmezsiniz ama yaptırmazsanız belki bi sorunun çözümünü vakit kaybetmeden yaptırıcaksınız.
Esss__ Herkese çok teşekkür ederim. Ben de yaptırmayı düşünüyordum fakat tedsvisi olmayan bir şey olacaksa kendimi üzüp strese sokmak istemezdim. Ama tedavi için, dogumdan sonra gerçekleşecek herhangi bir komplikasyon için bile riske atamam. Teşekkürler ♡
Minigim38 Tabiki önemli bebegin baştan ayağına kadar olan tüm organlarına bakiliyor tedavi gerekliyse bazi hastalıklar anne karninda tedavi edilebiliyor. Cok önemli bence