Vajinal doğumlarda kesi ve dikiş hakkında olumsuz önyargılar var. Kesisiz olmaz mı diye ya da neden kesiyorlar diye. Kesisiz normal doğumda vajinayı toparlamak daha zor arkadaşlar kesi atılıp işini bilen iyi bir doktor tarafından dikiş atıldığında resmen ilk günkü haline dönüyor vajina, yırtık oluşma riskini de engelliyor kesi atmak. O kesinin acısı ameliyat acısı gibi olmuyor o bölgenin dokusu farklı üzerine çok rahat oturabiliyorsunuz mesela normalde dikişin üzerine rahat rahat oturulmaz ama o bölge dediğim gibi korunaklı bir yerde olduğu için sıkıntı olmuyor. Hatta kabız olsanız dahi ıkınmak dikişlere zarar vermiyor. Benim doğum sonrası dikişimi atan doktor seni 0 km yapıyorum diye şaka yapmıştı hatta gerçekten eşim ilk evlendigimizde bile bu kadar dar değildi ne yapmış doktor tamamen kapattı galiba diye gülmüştü yani vajinasını düşünen kesiden korkmasın öyle söyliyim 😄