Selamünaleyküm arkadaşlar 2ssvd hikayemi yazmak istedim benim gibi 2ssvd adayı olan varsa diye çünkü bu hikayeler bana hep çok güç verdi hamileliğim boyunca. Öncelikle ilk doğumumdan bahsetmek istiyorum, benim için tam bir travma idi. 42 haftam dolunca nişanım da gelmesine rağmen doktorumun 1 gün dahi beklemek sakıncalı demesi üzerine suni sancı ile doğumum başlatılmıştı. 15 saat hastanede dayanmaya çalıştım, kasılmalarla hiç baş edemedim, benim ağrı eşiğim düşük demek ki diye ağladım, çok fazla ağrı hissetmeme, kasılmalar arası nefes alacak bir boşluk bile olmamasına rağmen nstde hiç sancı gözükmemesi ve bir hemşirenin bu ne ki doğumda ölecek gibi olacaksın daha buna dayanamıyorsun demesi beni mahvetti. O kadar saat boyunca rahimde hiç açılma da olmaması üzerine geceyarısı acil sezaryen oldum. Tekrar bunları yaşamamak için ikinci doğumumda kendi isteğimle planlı sezaryen tercih ettim. Üçüncü hamileliğe sıra gelince daha hamilelik öncesi araştırmaya başladım. Çevremde ssvd yapanlar vardı, çok güzel pozitif hikayeler okuyordum. Bu hikayeler bana rehber oldu. Eğitim almam gerektiğini anladım ve çok şükür ki yolum Tevekkül Doğum Ailesiyle kesişti. Daha önceki hamileliklerime nazaran çok stressiz ve doğal geçirmeye çalıştım süreci. Eğitimde öğrendiğimiz her şeyi atlamadan uyguladım elimden geldiğince. Çünkü sonuç sezaryen olsa da ben elimden geleni yaptığımı bilmeliydim keşke dememek için. Ve en sonunda 40 haftayı tamamladım. Müdahalesiz kendi istediği zamanda gelsin istiyordum bebeğim. Doktorum son kontrolünde çarşamba günü yani pazartesiye kadar bekleyelim olmazsa bazı yağlarla vs doğumu başlatalım dedi. Çok dua ettim ondan önce başlasın diye. Anneme söyledim gece arkadaşlarına söyle teheccüde kalkınca dua etsinler dedim. Perşembe sabah karın ve bel ağrısıyla uyandım. Bugün sanırım nişanım gelecek bu farklı bir ağrı diye düşündüm. O sırada annem mesaj attı, bugün kendine dikkat et teheccütte telegram grubunda hoca sana dua ederken tamı tamına 100 kişinin amin dediğini söyledi :) Sonra da annemle telefonda konuşurken birden suyum geldi ama az miktarda olduğu için birşey söylemedim hissettirmeden telefonu kapattım. Kasılmalar hafiften başlamıştı hemen 11 hurmayı yaptım. Daha önce planlarım arasında doğum başlayınca hemen yürüyüşe çıkarım merdiven inip çıkarım vs gibi şeyler vardı. Ama o gün kızlarımdan biri biraz rahatsız diye okula gidememişti ve evde beni biraz zorluyordu. Onunla konuştum belki bugün kardeşinin doğacağını söyledim, bana yardımcı ol bugün şefkate ihtiyacım var dedim. Perdeleri kapatıp ortamı loş yaptım mumlarımı buhurdanımı yaktım, Meryem suresi dinlerken bir yandan ahududu çayımı içtim pilates topu üzerinde zıpladım. Kızım da 4 yaşında olmasına rağmen onunla konuşunca beni anladı adeta doulalık yaptı sürekli bana sarıldı, karnımı okşadı. Ben çömeldikçe sırtıma masaj yaptı öyle bir şey söylememe rağmen. Kasılmalar 5 dakikaya inince eşimi çağırdım artık hastaneye gidelim dedim. Büyük kızımızı da okuldan alıp çocukları babaannelerine bırakıp hastaneye gittik. Tam akşam iş çıkışı saatinde yola çıkmamıza ve yolumuzun uzun olmasına rağmen kısa sürede trafiğe hiç takılmadan hastaneye vardık. Eşim hep moral verdi bak bebişin yolu açık hemen gelecek dedi. Ama hastanede muayenede açıklık sadece 2 cm idi hayal kırıklığına uğradım sabahtan akşama uğraştım nasıl daha 2 cm dedim. Nstde yine sancı gözükmedi. Neyseki bu sefer işinin ehli insanların arasındaydım. Ebe açılmanın belki hızlı ilerleyeceğini söyledi top üstünde zıplamamı tavsiye etti çok destek oldu. Nstdeki sayıları boşver bak bebeğin geliyor dedi. Eşim hava kararınca mumları yaktı odamızda sureler dinleyerek, huzurlu bir ortam oluşturarak, bebeğimizle sürekli konuşarak bekledik. Kasılmalar arasında bazen uykuya bile dalıyordum. Ikınma hissi gelince çok emin olamadım ama ebeye haber verdik. Doktorumuz geldi beni doğumhaneye aldılar. İnanamadım kucağımda inşallah bebeğimle çıkarım dedim. Çünkü kafamda hep sabahlara kadar uğraşıcam doğmayacak gibi bir düşünce vardı. Eşimin söylediğine göre doğumhaneye girdikten yarım saat sonra bebeğimiz doğmuş. Kanala yamuk girdiği ve bir kemiği kolay atlatamadığı için biraz uğraştırdı sadece bizi. Canım doktorum da ebe de çok güzel bir doğum olduğunu söyledi tebrik ettiler. Eğitim almamı doktorum da tavsiye etmişti. Daha sonradan öğrendiklerini çok güzel uyguladın çok iyi ıkındın aferin dediler :) Aklımda hiç olumsuz bir durumun kalmadığı çok güzel bir doğum yaşadığımı düşünüyorum şükrediyorum. Tüm grup arkadaşlarıma ve Aysun Hanıma da çok teşekkür ederim dualarınız destekleriniz için.
Bu da doğum hikayesiydi. @Atlans cansublt