Bebeğime 4 kilonun üzerinde olacak o yüzden sezaryen daha iyi olur demişti doktor ancak ben tereddütte kaldım. Acaba ultrason ölçümü doğru mu acaba gerçekten 4 kilo üzerinde de mi doğar diye çok düşündüm iki çocuğumu da 4 kiloya yakın doğurdum ve kolay doğumdu ama 3. Doğumlar zor olur derler o yüzden biraz korkuyordum.
Diğer çocuklarımda devlet hastanesinde doğum yapmıştım memnun kalmıştım ama yaş itibari ile bunda evime yakın olan özel hastaneyi seçtim yürüyerek gidip gelmek için, daha sık takip ediliyordum çünkü. Doktorum biraz sezaryen yanlısı çıktı sanırım çatın da çok geniş değil gün verelim sana sezaryen için dedi. Ben doğum hastanesine gidip acilden giriş yapıp bir de orada bakılmak istedim. Sancım var diye gittim alttan baya bir sert bir muayene yaptı doktor 2 cm açılma görünüyor şu an için ama ben bastırarak tetikledim doğum sancıların başlayabilir yatış verelim dedi. Ben eve gitmek istedim sancım veya suyum gelirse geleceğimi söyledim imza attırdılar. Evde bekledim sancılarım gelmeye başladı düzene girince de kendi takipli olduğum hastaneme gittim açıklığımın 6 cm olduğunu ve artık doğumun normal yolla başladığını söyledi doktorum. Bir süre o 6 cm açıklıkla nst de sancımı çektikten sonra beni başka bir odaya alıp suyumu ince uzun bir çubukla patlattılar acı vs yok ılık ılık su değiyor bacaklarınıza sadece. Su patladıktan sonra sancılar nefes aldırmayacak dereceye geliyor doğum sancısı degilen sancı o işte öncesi adet agrisindan biraz daha fazla olan girip çıkan sancılar ama bu nefes kesen cinsten neyse 5 dk kadar o halde bekledikten sonra hemen doğum pozisyonuna aldılar beni. Tam açıklık ve bebeğin başı uygun pozisyonda şimdi çeneni göğsüne sabitleyip hiç ses çıkartmadan var gücünde bebeğini it dediler. Bir yandan ebe sağolsun karnımdan ittirmeye başladı ben ıkındım nefesim bitene kadar ve tek ıkınmada kızım doğdu. İri bebek dediler ama 3.800 gr doğdu normal bebek boyutunda yani iriliği yoktu bence. Doğum sonrası bebeğimi kucağıma alarak odama çıktım yürüyerek. Normal doğumun en güzel yanı da bu ciddi ağrı olan sancı süresi 1 saat oluyor bu dayanılmaz öldüm bittim denen ama sonrasındaki o rahatlama her şeye değer.
Kısacası güzel bir doğumum oldu ilk anda panik yapıp 4 kiloyu doguramam diye sezaryeni kabul etmiş olsam hala ağrı çekiyor olabilirdim.
Sizlere de kolay doğumlar diliyorum inşallah sağlıcakla bebeginizi kucağınıza alırsınız 🌼🦋