Böbrek genişlemesi bizde de var 22. Hafta detaylıda öğrendik fakat araştırmalarım ve forumda açmış olduğum konuya gelen cevaplar sonucunda bunun çok sıkıntılı olmadığını doğuma yakın böbreğin normal boyutuna geldiğini öğrendim. Her 100 bebekten birinde böbrek genişlemesi oluyormuş fakat doğumdan sonra 500 bebekten birinde risk teşkil ediyormuş. Risk dedikleri de ameliyat oluyor onda da bebek küçük olduğu için hızlıca hiç anlamadan iyileşiyor. Ki detaylıdaki doktordan sonra kendi doktoruma gittim ve o da ‘bu doktorlar biraz abartmayı seviyor genişleme var evet ama o kadar da ciddi Bi durum değil doğuma kadar düzelir bu’ dedi. İçim çok rahatladı çünkü daha önce yeğenim 2 haftalıkken bundan dolayı ameliyat olmuştu (genişleme çok ciddiydi). Ters dönmesi hakkında ise yine detaylıda bende ters olduğunu görüp söyledim ve doktor bunun normal olduğunu henüz yeri varken sürekli pozisyon değiştiğini ancak ilerleyen haftalarda büyüdükçe yeri azalıp öyle dönemeyeceğini söyledi. Ki bildiğim kadarıyla da doğum kanalına girmediği sürece ters durmasından yana da hiçbir sıkıntı olmaz. Yani her iki durum için de içinizi ferah tutun derim :)