Merhaba Arkadaşlar, burayı sadece doğum hikayelerini okumak için kullanan çok aktif olmayan bir üyeyim. Ben de doğumumu geçen hafta gerçekleştirdim. Benim doğum hikayem pozitifti. Normal doğumdan korkanlar için paylaşmak istedim. Belki korkularınızı alır götürür, belki içinize su serper.
Hamileliğim çok şükür rahat ve sorunsuz geçmişti.Doktorum bebek 38. Haftalarda gelir demesine rağmen bebeğimin boyu kilosu suyunda bir sıkıntı olmadığı için normal doğum başlayana kadar beklemeye karar verdi. 40. Haftaya geldiğimizde doktorum daha fazla beklemeyelim eğer bu haftada gelmezse durumu değerlendirelim dedi. Tam doktor randevumun olduğu gün sabah 4.30 da karnımda bir tak diye bir şey hissettim. Bu hissle direk 5 dakikada bir gelen sancılarım başladı. Tuvalete girdiğimde Nescafe renginde nişanımın geldiğini gördüm. Sonra suyum tam boşalma şeklinde gelmedi. Eşimle birlikte hamilelik sürecimi takip eden hastanenin acil bölümüne giriş yaptık. Hemsirelerin yönlendirmesi ile dogumhaneye gittik. Nöbetçi ebenin önünde doğum koltuğuna oturmamla suyun geliyor doğum başlamış demesi bir oldu. Eliyle açıklığımı kontrol etti.5 cm açıklığım olduğunu söyledi. Doğumun o gün içinde gerçekleşeceğini söyledi. Hastaneye girişimi yaptıklarında saat tam 6.22 ydi. Sancı odasında belli bir süre plates topu ve tuvalete oturma yöntemleri ile vakit geçirdim. 5 dk da bir olan sancım aynı adet günümün ilk günü olan sancılarım gibiydi. Rahatsız ediciydi fakat korkunç değildi. Daha sonra damar yolum açıldı. Doktorum ve doğuma devam edecek ebe hemsirem geldiler. Doktorum bu şekilde 5 6 saat bekeleyebilecegimizi, beklemektense hafif suni vererek açılmayı hızlandırmayı önerdi. Kabul ettim. Bu süreçte eşim hep yanımdaydı. Suni çok hızlı etki eden bir ilaç. Damladigini görmemle sancım nst de 100% u gördü. Gelen tek o sancı ölüm gibiydi. Ebeyi çağırdık hemen kapattı zaten. Ardından dogumhanede eşimle yürüyüş yapmaya başladık. Ebe bana kaka yapma hissin geldiğinde haber ver dedi. Sancılarım adet sancisindan hallice ağır olarak devam etti .5 .kez gelişinde sanırım kaka yapma hissin ağır olarak gelmeye başladı. Ebe hemsirem bunun üzerine doğum koltuğunda kontrolümü yaptı ve 10 cm açıklığın olduğunu söyledi.doktoruma haber verdi. Doktorum gelene kadar bana ıkınma mi söyledi. Doktorum geldiğinde bebeğin saçına dokunabildigini söyledi. Tek sorunum ıkinmakta zorluk çekiyordum. Ikınmayı sancı geldikçe gerceklestiriyorduk. Koltuğun yanlarında olan demirleri sıkıca tutup kendimi iterek ikinmami söylediler. Ebe hemsirem sağolsun karnimdan bastırarak çok destek verdi. İkindikca bebekten ziyade kaka yapiyormusum gibi hissettim. Doktora söyledim hatta kakam geliyor diye. Onlar ise bana kakamın değil bebeğin geldiğini söylediler. O arada çocuk doktoru dogumhaneye geldi. Eşime perdenin arkasına geçmesini söylediler eşimin perdenin arkasına gecmesi ile son ikinmam gerçekleşti ve bebeğim kollarıma geldi. Doğum koltuğunda toplam 6 veya 7. İkinmamda doğum gerçekleşti.Bu arada epidural almadım. Eşimi hemen yanıma alıp benim kucagimdan bebeği onun kucağına verdiler daha sonra çocuk doktoru kontrollerini gerçekleştirdikten sonra bebeği giydirdiler. Bu arada doktorum dikişimi gerçekleştirdi. Estetik dikiş yaptığını söyledi. Kaç dikisim olduğunu sormadım. Merak da etmedim. 3 de olsa 5 de olsa aynı süreci yasayacaktim iyileşmek için. Doğum sandalyesinden yürüyerek kalktım. Hep beraber fotoğraflar cekildik. Odaya çıktığımızda nöbetçi hemşire her tuvalete girdiğimde dikişleri kurulamami ve baticon sürmemi söyledi. Öyle de yaptım. Dikişlerin varken küçük tuvalete çıkmakta sorun yaşamadım. Büyük tuvalette de sorun yaşamamak için ilk 3 gün şekersiz kayısı ve kuru üzüm hoşafı içtim. Sorun yaşamadan büyük tuvaletime de çıktım. Bu arada bebeğim 3.320 Gr 51 cm olarak doğdu. 1.72 boyundayım 60 kilo olarak hamile kaldım. 67 kilo olarak doğuma girdim. Şu an 61 kiloyum. Tabi biraz ödemim var çünkü yatmak yerine direk ayaklandim. Süt için humana yi destek olarak içiyorum, bol bol maydonoz yiyorum, tahin helvası yiyorum, hurma yiyorum ve günde 4 litreye yakın su içiyorum. Merak ettiğiniz başkaca hususlar varsa cevaplayabilirim. Hepinize bebeklerinize birlikte sağlıklı mutlu huzurlu günler diliyorum.