Burcu7260 Kızlar 8+4 haftalık hamileyim evleneli 5 ay oldu özel sektörde çalışıyorum zar zor çalışma saatlerini kısalttırdım tabi hala laf sokuolar erken çıktığım ıcın mide bulantılarım aşırı derece de fazla Evlilik nedeniyle işten cıksam tazminat ne kdr alabilirim acaba 43 kilo ile hamile kalmıştım şuan 40 kilo ya indim 😵💫😵💫 işyerime metrobüsle gidip geliyorum yollar bana zehir olıyor kusmaktan
Deletedmom7373700 Burcu7260 ne kadar süredir çalışıyorsunuz iş yerinizde ? Bide 5 ay olmus zaten evleneli. İlk evlendiğiniz zaman çıkabilirsiniz evlilik nedeni ile. Şu an evlilik nedeni ile kabul edilmez yeni değil çünkü
AUmmu Burcu7260 işe giriş gününe göre hesaplanıyor ,kıdem tazminati alabiliyorsun Ama mutlaka işten hangi tarihte ayrılacağını bildir , ihbar sureleri oluyor eger o süre zarfinda bildirmezsen mobing uygulayabilirler ,herkes parasinin derdinde çünkü
busrazz Burcu7260 Bir yılın dolana kadar evlilik nedeniyle çıkabiliyosun diye biliyorum , ben evlenip izne ayrılmştm izin dönüşü çıkşımı almştm tazminatimıda tabi
dtastan Burcu7260 eğer istifa etmek isterseniz nikah gününden itibaren 1yıl fesih hakkınız var. Evlilik istifa için haklı bir sebep sayılıyor ve tüm hakedişiniz tarafınıza ödeme yapılıyor. Ama noterden ihtar şeklinde bunu firmanıza gönderim yapmalısınız aksi halde kabul edilmiyor istifanız. İş kanunundan araştırabilirsiniz haklı fesih sebeplerini.
Bellacaio Deletedmom7373700 1 yıl içinde evlilik sebebi ile iştem ayrılıp haklarını alabilir. Hemen cıkmasına gerek yok
Deletedmom83940 Deletedmom7373700 yoo nikah kıydığınız tarihten bir yıla kadar çıkabiliyorsun kim dedi kabul edilmez diye
sessizizleyici Deletedmom7373700 değişmediyse ilk bir yıl içinde cıkabilirsiniz tazminatda calısma yılınıza göre hesaplanır
tarcinnnn Burcu7260 1 yıl içinde ayrılabilirsin haklı fesih sebebi olarak geçiyor, kıdem tazminatını alıyorsun diye biliyorum. Yine de bi avukat ya da tanıdık bir muhasebe çalışanıyla görüşerek ilerlerseniz daha avantajlı olur. Çıkışınız mutlaka evlilik nedeniyle olmalı ama. Hamilelik haklı sebep değil çünkü
Sevdapl Burcu7260 evlendikten bir yıl içerisinde çıkabiliyorsunuz. Tazminatı da kaç yıl olduysa işe gireli onun brüt ücretini yıl sayınız ile çarpın ya da internette kıdem tazminatı hesaplamalar var. İşe giriş çıkış tarihlerinizi yazın aşağı yukarı o tazminatı akacaksınız. Sadece kıdemi işaretleyin ihbar tazminatı alamazsınız. Ayrılacağınızı noter üzerinden bildirin. Bir de ihbar süreleri var. işyerindeki çalışma süresi 6 aydan az olan işçi için 2 hafta; 6 aydan 1.5 yıla kadar olan işçi için 4 hafta; 1.5 yıldan üç yıla kadar olan işçi için 6 hafta; üç yıldan fazla olan işçi için 8 haftadır. Çalışma yıl sürenize göre çalışmanız gereken zorunlu süre bu. Ona da bakın öyle bir tarih belirleyin.
Deletedmom7373700 Bellacaio evet öyleymiş. Ben yok diye biliyordum. Yeni bişey öğrenmiş oldum. Teşekkür ederim 🤭
Ozlemsarap Evlendikten 1 sene içinde evlilik sebebiyle işten çıkabilirsin tazminatında çalıştığın gün zamanından hesaplanır maaşlarının ortalaması alınır benim sana tavsiyem 7 ay daha var evlilik sebebiyle çıkma hakkının dolmasına o kadar kotuysen doktorunla konuş dayasin sana raporu zaten şuan tam 2 ayin dolmuş hamilelikte doğum iznine 1 ay kalaya kadar raporla götür hicbisi diyemezler doğum iznine çıktığında sigortan yattığı için devlettende doğum parası da alabiliyor olacaksın şuan 4 aylık doğum parası ortalama 16.000 tl filan yapıyor üstüne bi de tazminatı alırsın arkasından bi de işsizliğe basvurursun 3 ay 5 ay ne kadar maaş verirlerse maddiyatinda bu şekilde düşmemiş olur
BeyzaHmrt Ozlemsarap doğum parasını almak için işten evlilik nedeniyele çıkış vermezse doğum izni bitip işe döndüğünde evliliğin üzerinden 1 yıl geçmiş oluyor ve tazminat almaya hak kazanamıyor aldığı doğum parasıyla kalır sadece.
Cinarsaitinannesi Ozlemsarap evlilik sebebiyle işten ayrılan kişi işsizlik maaşı alamaz bende o şekilde ayrıldım işsizlik verilmedi
Burcu7260 Ozlemsarap Resmen işe öyle zorlukla geliyordum 2 gün rapor aldım hemen beni işten çıkarmayı felan düşünmüşler keşke çıkarsalar en azından benım yararıma olur dava açarım. Rapor alıyorum maaşımdan kesiliyor zaten ona bile laf ediyorlar
ErhanKubra Burcu7260 evlilik tarihi itibariyle 1 yıllık bi süre hakkın var 1 yıl içinde ayrılabilirsin eğer iş yerin sıkıntılı olduğunu düşünüyorsan haklarını vermeyeceğini noterden ihtarname çekerek evlilik nedeniyle çıkışınızın yapılmasını talep edebilirsiniz eğer en az 1 yıllık hizmetiniz varsa tazminatınızı alabilirsiniz
ssusarii Burcu7260 Ben de evlilik nedeniyle ayrıldım çalıştığım yerden. İşten çıkmak istediğimi söyledim istifamı yazdım içeride kalan izin günlerim vardı onları da kullandıktan sonra işten ayrıldım. 4 seneye yakın çalışıyordum yaklaşık 12 bin küsür tazminat aldım ama bu tutar tabi senin primlerine sigorta girişine bağlı olarak tamamen değişiyor bi de ayrıldıktan sonra işsizlik maaşı vs alamıyorsun evlilik nedeniyle kendin isteyerek istifa ettiğin için bilgin olsun
Deletedmom7373700 Deletedmom83940 ben öyle biliyordum. Yanlış biliyormuşum. Bildiğim şeyi yazdım sonra zaten başka bir arkadaşta açıkladı düzgün bir şekilde sistemin işleyişini.
Deletedmom83940 Burcu7260 canım bende kasım ayında evlendim ekim sonu gibi evlilik nedeniyle çıkmayı düşünüyorum sigorta gününden hesaplanıyor o yılkı asgari ücret üzerinden bi arkadaşım çıktı 2400 günden 36 bin tl para almış onu iş yeriyle görüşmeniz lazım
Ozlemsarap BeyzaHmrt hayır doğuma 1 ay kala çıktığında tarihleri tam tutuyor arkadaşım doğum iznine 1 ay kala işten çıktı 90 gün en az sigortan yatsın diyor sistem doğum parası alır doğum parasını almak için sağlıklı bir bebek dünyaya getirince sgk ya bildirmesi yeterli 4 ayin sonunda toplu yatıyor onu alabilir
Ozlemsarap Cinarsaitinannesi bunu bilmiyordum sadece yüz kızartıcı suçla cikarilmamasi gerek diye biliyordum
bebekece Burcu7260 Valla benim zamanımda ihbar süresi falan yoktu evlilik sebepli istifalarda aynı gün bile çıkabiliyorsun noterlik bi durumda yoktu direk işyerine bildirdim sadece sistemmi değişti anlamadım ayrıca 1 yıl sürende var evlilik tarihinden sonra ayrıca çalışma saatlerimi kısalttım demişsinde zaten hamileler yasa gereği 7 bucuk saatten fazla calısamıyo yani kaça indirdilerki lütfetmiş gibi laf sokuyolar
Burcu7260 bebekece Hamile olduğumu öğrendikten sonra SSK aradım haklarımı öğrendim günlük 7.5 saatten fazla çalışamazsın dendi İşyerime ilettim biZ de öyle birşey yok masa başı için geçerli değil ama saat 6 da cık ozmn dediler akşam 6 oluyor of püf başlıyorlar