ozgemre öncelikle gözün aydin canim Rabbim saglicakla kucagina almayi nasip etsin. Yiyecek isine gelirsek ilk haftalarda oldugu icin kesinlikle ceviz yemelisin bebegin gelisimi icin cok önemli. Ben yazayim sana bunlari tüketmeye özen gösterirsin.
Süt ve süt ürünler (günde 2 bardak süt)
Balik, et bunlari tüketmelisiniz özellikle de baligi tüketin bebek icin cok önemli (eger yeterli olmazsa doktorunuz omega 3 verebilir onu kullanabilirsiniz ama benim midemi bozmustu)
Kahvaltida mutlaka peynir ve yumurta
Muz (bebege kilo aldiriyo)
Asiriya kacmadan meyve yemelisin (günde 2 porsiyon)
Her gün mutlaka en az 1 kase yogurt
Ayrica her gün doguma kadar 5er adet badem, findik ve ceviz (cevizin adetini arttirabilirsin bebegin beyin gelisimi icin en iyi besin)
Uzak durmaniz gereken seyler asitli icecekler, sekerli yiyecekler (tatli cok kilo aldiriyo bu zamanlarda ancak bir dilim falan yiyebilirsiniz asiriya kacmayin, aci yiyecekler midenize zarar verebilir, ayrica paketlenmis gidalar cips, cikolata vs.
Tuzu yavas yavas azaltin hamileleginizin sonuna dogru ödem yasayacaksiniz ne kadar az tuz o kadar az ödem
Her gün en az yarim saat yürüyüs
Mide bulantiniz olsa da olmasa su icin vucudunuz susuz kalmasin
Aklima gelenler simdilik bunlar 😊