MerveEbru Merhaba, bnm de ödemem erken basladi. 28 haftalikken ellerimi sabah bükemiyordum. Ayakkabilarimi giyememeye basladim. Doktorum normal dedi. Sagligim da normal. Ama fazla ödemli el ve ayaklarda gebelik zehirlenmesi ihtimali dusunulebiliyor. Bunun en bariz belirtisi ise yuksek tansiyon ve idrarda protein. Yakininda saglik ocagi varsa tansiyonunu arada ölçtür ve yaz. Yuksek cikarsa daha sık ölçtür ve mutlaka doktoruna soyle. Cunku hamilelikte genisleyen damarlarin etkisiyle tansiyonun düşük cikmasi bekleniyor. Normal cikarsa da sorun degil ama.