balkupummm devlet hastanesinde doğum yaptıysanız onlar sistemden direk başvuruyor ama özelde yaptıysanız doğum evraklarıyla sosyal hizmetlere gidilmesi gerekiyor ilk doğumum özelde oldu biz gittik başvurduk 2.de devlette oldu hastaneden çıkarken başvuruyu söylediler yaptık diye e devletten bakabilirsiniz ama doğum yardımı bölümünden yattı olarak gözükmüyor ptt ödemelerinden bakmanız gerekiyor