FeriDee Buraya hep acaba bende doğum hikayemi yazabilecek miyim diye düşünürdüm.. Allaha şükür benimde bir doğum hikayem oldu. Allah isteyen herkese nasip etsin. Ayrıntılı ultrasonda bana rahim ağzı kısalığı teşhisi konulmuştu. 20mm di. 1 gün hastanede yattım ciğer geliştirici yapıldı. Yatacaksin dediler. 4 yasında da oğlum var. Eve çıktım kaynanam sağolsun yardımcı oldu ama bahara kalmadan köye dönmesi gerekiyodu. O gittikten sonra kendi işimi kendim gördüm. Sadece ağır kaldırmadım yere oturmadim eşimle birlikte olmadım. Sürekli hastaneye kontrole gittim. 20 mm ile 35 mm arası değişti. Baska bi dr da progestan ı kesti. Bi kutu kullandım sadece.. Allahım 30 u görüyüm yeter diyodum.. Önce 30 olduk.. Sonra dedm 34…35..36… Tamam dedim bundan sonra artık sıkıntı olmaz. Dr da öyle söyledi. Kayseri şehir hastanesi ne gittim sürekli.. Ayrıntılı ultrasonum da orda oldu.. Sadece 2 kere özele gittim renkli görebilmek için. Dr artık bakmıyodu bile. Olacağa yapacak bişey yok bu saatten sonra gelse de durduramayız diye. Neyse en son 39 olduk.. Bu haftalari göreceğim aklımın ucundan geçmezdi.. O kaybetme korkusunu yaşamayan bilmez. Karnımdaki evladım için evdeki evladımdan ödün vermenin ne olduğunu kimse bilemez… En son 39+4 de perşembe günü kontrole gittim baska bi drdu. Ne zaman doğurmayı düşünüyon dedi bende ne zaman gelirse dedim😂 Pazara acilde nöbetçiyim pazar günü doğur dedi. Hocam pazara çok var daha dedim.. Tahlil verdim nst çekildim sancı falan çıkmadi eve gönderdi. Bişey olursa acile gelirsin dedi. Artık ben yürüyüş falan yapıyodum yalancı sancılarım kasılmalarim çok oluyodu. Hurma yedim ama etkisini görmedim.. İdrarda enfeksiyon çıkmıştı dr toz yazdı. Neyse dedim yarın akşam içiyim. Komsular da o gün pikniğe çağırdılar oğlumla indik. Yerde bağdaş kurdum baya da oturduk.. Komşum dedi sen bizim çayı içmeyi bekliyosun diye.. Vedalaştık. İnşallah bi avazda kurtulursun falan dediler. . Akşam toz ilacı yaptım içtim. Sıcak bi duşa girdim. Beyaz akıntı gelmeye başladı umursamadım enfeksiyondandir diye. Gece bikaç kere wce kalktım hâlâ devam ediyodu arada da kasılma oluyodu. Sabah 06.30 da eşime kahvaltı hazırlamak için uyanacaktim. Saat 6a doğru kasılma ile birlikte akıntı hissettim ama umursamadım. Kahvaltı hazırlarken sancı girmeye başladı. Belden giriyordu bebeğim kasılıyodu. Hayırdır inşallah dedim. Eşimi uyandırdım ama sancılar sıklaşti kıvrandiriyo Eşim oğlumuzu uyandırdi giydirdi. Ben artık dayanamıyorum anneme msj attım sancım var hastaneye gidecez diye. Hastaneye gittik 15dk lık yol bitmek bilmedi.. Acili önüne geldik sandalyeye oturdum direk acile gittik hemen çatala aldılar tam açıklık hemen doğum salonuna dediler. Artk ıkınma isteğim geliyodu. Sakın ıkınma dediler doğum haneye geçtik. ( Biraz hassas isteyen okumasn şehir hastanesini merak edenler vardı o yüzden yazıyorum) yan yana çatallar herkesün herşeyi ortada doğum salonu dolu dediler muayene odasına. Oraya bi gittim yerde kanlı tamponlar kadının biri çıplak. Bağıran çağıran.. Ama acıyla gözüm görmedi. Hemen çatala aldılar başı görüyorum ıkın dediler. GAYRETLE 3 4 KEZ ıkımdim heralde sonra içimden kaydı kızım… Aldılar götürdüler. Benim içimi temizlemeye başladı. Doğumdan daha zor inanın ki. İlk doğumda da öyleydi. Makata doğru yırtıklik var dediler. Karnıma falan bastırdılar. Dikişe başladı ama hissediyorum herşeyi. Son 2 3 dikişin dedi benim mesai doldu dedi gitti ebe hanım. Öylece kaldim çatalda. Kızımı yanıma getirdiler. Kıyafetlerini de alıp yanına koymuşlar giydiren de yok poşet gibi bişeye sarmışlar. Baska ebe geldi. Bide o bastırdi. Neyse dikiş bitti şükür. Beni çataldan temizlikci abla indirdi altıma bez bağladi. Tekerlekli sandalye de yarım saat bekledim oda servisi gelecek beni yukarı götürecek kızım yanımda. Aranıyo poşeti emmeye çalışıyo. Sonra odaya çıkardılar annem yanıma geldi doğum salonunun ordan beri yanımdaydı. İdrarıni falan yapabilirsin bebeği emzir dediler. Karnım aç olduğu için 2 kere bayıldım en son serum taktılar. Babaya 5 dk izin var odaya girmesine Eşim geldi bebeği gördü. Oğlumu almamışlar. Onlar eve döndü. Annem benle kaldı. Cumartesi sabah 7 gibi yattık pazar 3 gibi çıktık. SAAT BAŞI bebeği götürdüler kan şekerini ölçüler doyuyor mu diye. Allaha şükür kızım doyuyordu. Daha sonra benim dikişlerimi kontrol için çağırdılar. Herkes aynı anda çağırıyolar herkes birbirini iç çamaşırıyla beziyle görüyo alttan muayene yapıyolar dikişin iyiyse son kez çocuk doktoru geliyo genel muayene yapıyo oda onay verdikten sonra taburcu oluyosunuz..5 gün sonra bebeği kontrole çağırıyolar bugün gittik kan istedi guatr hastası olduğum için hem de sarılığa baktı. Yarın tekrar bakılacak inşallah iyi sonuçlar alırım.. Benim 2. Doğum hikayem de bu şekilde oldu..Doktorlar çok korkutmuştu beni erken doğum riskin var diye diye.. Ama şöyle bişey de var ki Gaybı bilen yalnızca Allahtır… Alacak nefesi varsa her türlü Rabbim korur onu ama nefesi yoksa cennet kuşu olur annesini babasını bekler. Biz Simdi 5 günlük olduk bile. 🌸Allah’ıma şükürler olsun gönlüme göre verdi hem sabah vaktiydi hem de eşim evdeydi. İkinci olanlar iyi bilir aklınız hep diğer çocuğunuzdadir.. Çok da güzel bi kızım oldu Rabbim isteyen herkese nasip etsin ❤ Hepiniz sağlıcakla kucağınıza alın inşallah 💕 Soruları olanlar varsa cevaplaya bilirim 💟
Esracicek FeriDee maşallah gözünüz aydın olsun inşallah bende şehir hastanesinde sezaryen doğum yapacağım inşallah
Cananyildiz FeriDee gözünüzaydın 🌸 Anlattıklarınızın Ankara şehir hastanesi ile alakası yok demekki şehirden şehire değişiyor .
Halime90 FeriDee gözünüz aydın ☺️🌸 yapılan muamele çok çirkin ya görev başındasın mesaim bitti giidyrm ne bitiremiyor mu onu anlamadım 🤦♀️ Dkiş yani sonuçda . Bebek deseniz poşet gibi birşey de dediniz . Özel hastaneye gitme imkanınız yokdu dimi Yanlış anlamayın ama bu sorumu Yazdklarınızı okuynca merak ettim
ArzuTan FeriDee gözün aydın olsun canim Allah analı babalı büyütsun bende dün yaptım doğumu şehir hastanesinde sezeryanla hiç böyle sıkıntı olmadı Allah nasip ederse bende yarın oğlumla evime geçeceğim ama herkes ilgiliydi dikişler atılırken oğlumu ebeler giydirdi bugün muayne ederken çocuk doktoru çok ilgiliydi senin için zor ama pozitif bir gün gecirmissin
ipekveatlas allah analı babalı büyütsün insallah hayırlı evlat olsun. ama hastanenin kadınlara bu dünyaya bi evlat veren,karnında can taşıyan insanlara yaptıkları muamele,eziyet o kadar çirkin ki.. bazen diyorum herkes insan değil bu dünyada…
FeriDee ipekveatlas allah razı olsun kesinlikle katılıyorum. Bunu yapanlar da kadınlar malesef 😔 anneliğin doğumun ne demek olduğunu iyi bilenler.
ipekveatlas FeriDee ağzım açık okudum ne yazık ki kaç kadın bunlara maruz kalıyo maalesef. kuzenim de 2 ay önce doğum yapacağı zaman sancıdan yatağın başından tutup eğilirken yere düşmüş ebelerden birisi ne pis kadınsın yerlere yatıyosun gibisinden laflar etmişler.. senide dikişlerini öyle bırakmaları falan gerçekten bu tecrüben için çok üzüldüm allah bidaha yaşatmasın ve iyi insanlarla karşılaştırsın seni🤍
ada58 mesaim doldu deyip giden ebede hiç insanlık yok sanırım, hepimiz bi yerlerde çalışıyoruz insanların işini ertesi güne bıraksam vicdan yaparım akşam uyuyamam.her şeye rağmen çok pozitif bi hikayeniz var, önemli olan sağlıkla bebeğinize kavuşmanız 🥰
Esracicek FeriDee inşallah çevremde çok kişi var herkes çok memnun bakalım nasıl olacak benim 4. doğumum olacak korku da var ☹️
FeriDee Halime90 ilk doğumumu özelde yaptım memnun kalmadim o yüzden bunda da şehir hastanesini denemek istedim bazıları çok memnundu
Cananyildiz Aykizzz Ankara hakkında hep olumlu seyler duydum özel hastaneden farkı yok diyolar. Sancı odaları falan tek kisilik. Sancı çektiğin odada doğumunu yapıp servis odana geçiyorsun.
Ozlemyusuf FeriDee öncelikle çok çok geçmiş olsun klasik devlet ebesi muamelesi Allah heryerde vicdanlı insanlarla karşılaştırsın ama çok şükür ki bebeğinde sende iyisin..kaç dikisin oldu acaba benimde ilk doğumum dikişli olmuştu ikincide az mı oluyor dikis
FeriDee Ozlemyusuf bnm ilkinde iç dış dikişim vardı bunda arkaya doğru yırtılma oldu ama ilk günden oturabildim. Sayısını sormuştum söylemedi
Ummugulsum05 Okurken göz bebeklerim büyüdü bende ilk gebeliğimi devlette doğum yaptım benzer şeyleri yaşadım şikayet etmediğime çok pişmanım ama hastanenin bırakın önünden geçmeyi yolunu bile kullanamadım psikolojim bozulmuştu şuan özele gidiyorum doğumuma bir ay var aklım başıma gelmiş durumda azarlayan ters davranan olursa kesin kavga ederim o derece bilendim ebelere😅 hayırlı olsun bebişinizde bu arada