Yagmurryyc
Ben kısalma olduğu için acil alındım serklaja, tekil gebeliğim var. Operasyonun riskleri var, korkmadım desem yalan olur ama başka bir alternatifim yoktu oğlum için en doğru olana karar verdim ve sürekli kendimi telkin ettim her şeyin iyi olacağına dair. Çok şükür operasyon kısa sürdü ve her şey yolundaydı, çıktığımda regl ağrısı gibi ağrım vardı ama tek odaklandığım şey bebekti bu yüzden ağrı kesici yapmasalar bile umurumda olmazdı. Operasyondan sonra 2-3 saat hastanede kaldım, pruluton iğne yapıp anesteziyi atmam için dinlenmemi bekledik. İlk hafta dikişlerin oradaki varlığını bariz hissediyordum, ağrı ya da acı değildi ama orada farklı bir cisim olduğu belliydi, bir kaç gün koyu kahve akıntım oldu biriken eski kan olduğu için normalmiş, doktorum aktif kırmızı kanaman olmadıkça korkma dedi çok şükür olmadı.
Operasyondan 1 hafta sonra dikişlerin varlığını unuttum, o baskı hissi ortadan kalktı. Sürekli kafamı dağıtacak şeylerle meşgul oldum, her şeyi araştırıp çok bilmek güzel bir şey değil emin ol.
Günde 3 defa oral progestan, haftada bir pruluton iğne kullanıyorum.
Enfeksiyon kapma riski yüksek olduğu için kişisel hijyenime ekstra özen gösteriyorum, buna rağmen hafif enfeksiyon kaptım ve hemen tek doz antibiyotik kullandım geçti şükürler olsun.
Cinsel ilişki, deniz, havuz, uzun yürüyüş, karın kaslarını yoracak hareketler, merdiven inip-çıkmak, ani eğilip-kalkmak, temizlik yapmak, spor yapmak, ağır kaldırmak yani kısaca kendini yoracağın her türlü şey yasak. Tuvalet, yemek, banyo için kalkıyorum. Oturacaksam daha konforlu oturuyorum, öne eğik durmuyorum mutlaka sırt desteği alıyorum. Evin içinde veya balkonda kısa ama sık yürüyüşler yapıyorum, çoğunlukla yattığım için ağır beslenmemeye çalışıyorum, duş için sınırlamamız olmadı doktorum istediğim zaman duş alabileceğimi söyledi. Hareket etmekten korkmuyorum, hiç stres yapmıyorum, her zaman oğlumla konuşup ona vaktinde gelmesi gerektiğini söylüyorum, dikişlerimi düşünmüyorum ya da rahim ağzım kaç mm diye sorup durmuyorum, kısacası kendimi hasta ve riskli kafasına sokmuyorum ve hamd olsun ben böyle düşünüp bu şekilde davrandıkça hamileliğimde çok güzel geçiyor ve bebeğimde stres olmuyor. Bence her türlü ameliyat, hastalık, risk durumunun püf noktası stres yapmamak gerisi o zaman kolaylıkla geliyor