Kızlar öncelikle hepinize merhaba🌸
2019 Aralık ayında ilk sezeryanımı oldum, oğluşum dünyaya geldi ve benim için herşey bir anda değişti diyebilirim, 23 yaşındaydım o zaman acemilik, heyecan, korku, stres hepsini yaşadım diyebilirim ama çabuk toprladım annem sağolsun hiç elini üzerimden çekmedi❤️ Oğlumu sevgiyle büyütürken 2021 eylül ayında plansız bir şekilde hamile kaldığımı öğrendim, aslında 2. Çocuk düşüncemiz yoktu ama öğrenincede üzülmedik sevindik çok🥰 bu seferde kızım olucaktı, 2. Hamileliğim çok çabuk geçti bana sanki 9 ay, 9 hafta gibi geldi ne ara hamile olduğumu öğrendim ne ara o doğum zamanı geldi anlamadım😁 şükür sıkıntısız bir hamilelik geçiriyordum(diş ağrılarım haricinde) öyle böyle derken 31 mayıs salı günü için sezeryan gününü aldık, sabah 8:30da hastaneye yatışım yapıldı 11’de ameliyatım olacaktı, önlük ve varis çorabı verildi hazırlandım nst’ye bağladılar, serum takıldı ve saat 11 olmuştu🤭 o ana kadar ultra bi heyecanım yoktu ama sedyeyle ameliyathane kapısına girdiğim an herşey değişti başıma ne geleceğini bildiğim halde korkudan stresten ağlamaya ve titremeye başladım🤦🏼♀️ Ameliyat masasına oturdum yaklaşık bi 10/15 dk anestezi doktorunun gelmesini bekledik bu beni orada daha çok strese soktu, ilk doğumumda sedyeye oturduğum gibi iğnem yapılmıştı çünkü, bu sefer bi anlaşmazlık oldu ve doktor 15 dakika kadar geç kaldı. Anestezi Doktoru geldiğinde pozisyon için hazırlandım önümde bir hemşire omuzlarımdan bastırdı ve iğnem yapılıp hemen yatırıldım, bu iğne acıtmıyor kızlar emin olun damar yolu gibi desem o bile fazla gelir :) ben ilk doğumumda 1 dk içinde hissetmiyordum tamamen uyuşmuştum, 2. Doğumumda ise 5 dakikayı buldu diyebilirim hatta sondayı takarken hissediyorum takmayın dedim inanmadılar ayağını kaldır dediler kaldırınca bi afalladılar sonra beklediler ve tamamen uyuştum o ara(asla uyuşmadan işlem yapmıyorlar zorlamıyorlar hiç merak etmeyin) doktorum geldi 1-2 dakikalık konuşma derken beni kestiklerini anladım tabi bi dokunma gibi birşeyler hissediyorsunuz, şükür ne midem bulandı ne başım döndü, kızımı çıkarırlar biraz üstten bastırdılar daha yoğun bir baskı hissettim ama canım acımadı, oğlumu çıkartırlarken çok bastırmışlardı nefesim kesildi sanmıştım anlık olarak ama saniyelik birsey :) ufak bir bastırma sonucu kızım dünyaya gözlerini açtı hemen doktorum gösterdi daha sonrasında birseylere sarıp yanağıma getirdiler pamuk gibiydi bir görseniz bir koklasanız❤️ Daha sonra kontroller için kızımı götürdüler.. 11:35te kızım gözlerini açtı dünyaya benim ameliyattan çıkmamda 12:15 gibiydi.. doktorum benden önce çıkıp bizimkilere herşey güzeldi ama çok stres yaptı demiş bende biraz geç çıkınca bizimkileri almış bir telaşe biraz hastane ayağa kalkıyormuş😁 ben ameliyathaneden çıktım herkes derin bir oh çekti diyebilirim odama götürdüler kızım benden önce gitmişti odaya yatağıma geçirdiler 3-4 saat sonra hafid ağrım başlar gibi oldu hemen rica ettim bacağımdan iğne yaptılar rahatladım, kum torbası koymuşlardı karnıma dedim bastırmazlar iyi olur ama ara ara gelip kum torbasını kaldırıp masaj yapar tarzda bastırarak kanamımı kontrol ettiler, yani o anlık tabikide canınız yanıyor ama oda saniyelik diyebilirim ve dayanılmayacak bir acı değil..
Öyle böyle derken ilk kalkış vakti geldi akşam 7 gibi hasta bakıcı ve hemşire geldi hem sondam çıkarıldı bezimide değiştirip ayağa kaldırdılar benim hatam bu sefer heyecandan yataktan doğrulduğum gibi ayağa kalkmam oldu resmen oturmaktan daha çok korktum o an, bi anda ayağa kalkıncada hemşire korktu geri oturtturdu sonra tekrar kaldırdı odada 2 git gel yapıp uzandım, 2 saatte bir kalkıp yürümem gerektiğini söylediler sık sık kalkmaya çalıştım, akşam 12ye doğru tamamen güzel bir şekilde rahatlıkla yürüyordum hatta eşimle aşağıya kahve içmeye indik ama meğerse hastaların aşağı inmesi yasakmış ben bilemedim Allahtan yakalanmadık😁 gece zaten beni yeni anneliğim verdiği duygular ile uyku tutmadı ertesi gün saat 12:30 gibi ameliyat yerinin üzerindeki bant söküldü pansuman yapıldı ve soğutucu sprey sıkıldı bu aşamalardada asla canınız yanmıyor merak etmeyin, pansumanım yapıldıktan sonra çıkış işlemlerini yaptırdık ve eve doğru yola koyulduk evde 2,5 yaşındaki oğluşum bizim bekliyordu kapılarda karşıladı bizi ama henüz tam alışamadı birsz hırpalayarak sevmek istiyor diyebilirim :) bugün sezeryan olalı 1 hafta oldu bile, ağrım sızım yok şükür, anestezide baş ağrı falan yapmadı bana 2 doğumumdada şükür şanslıyım.. bunları yazarken 2,5 yaşındaki oğlumu sallayarak uyuttum bu arada baya toparlamışım yani maşallah 🧿 bana😁
Öyle böyle derken şükür bunuda atlattık, uzun lafın kısası 2. Doğumumda ekstra hiç bir sıkıntı yaşamadım.. 2. Daha zor öyle böyle diyenlere aldırış etmeyin, elbet biraz sıkıntılar yaşayabiliyorsunuz ilk doğumda olduğu gibi ama fazlası yok emin olun❤️
Varsa merak ettiğiniz birşey sorularınızı vakit buldukça cevaplarım, Allah hepimizin yardımcısı olsun, kolaylıklar versin inşallah 🙏🏼