Edabykl test öncesi aç olman lazm 8 saatlik bir açlık en az senden kan alıyorlar açlık kan şekerini olcuyorlar sonra 50 gram ve 75 gram saf glikoz icirip bir saat sonra tekrar kan alıyorlar ve takip yapiyorlar 1.saat tokluk 2. Saat tokluk 3. Saat tokluk olarak 4 farklı kan şekeri elde ediliyor. 130 veya 140 üzeri ise değer sınırda şüpheli çıkarsa diyetisyene kontrolünde oluyorsunuz arkadaşım yaptırdı ben daha o haftalara gelmedim yanınızda biri olsa daha iyi bünyeye göre değişebiliyor aç olduğunuz ve şekeri aç içtiğiniz ve bir saat bekleyip tekrar kan verdiğiniz için tansiyon düşmesi vs olmasın bide eğer şekeri içtikten sonra kusma gibi bir durun olursa kabul olmuyor yani test sayılmıyor