mucizemgelsin Rızk dediğimiz şey kimseye oturduğu yerden gelmiyor, herkes bu konuya değindiği için öncelikle bunu söyleyeyim. Sen hayatta kazanmak için mücadele ettiğin sürece bebek olmasına gerek yok, Allah her türlü rızkını verir ama sen oturduğun yerden bebek rızkıyla gelir yan gelip yatayım dersen payına hiçbir şey düşmez. Sadece bu uygulamada yüzlerce kadın var maalesef maddi durumu iyi olmadığı için bebeğime kıyafet/mama ya da kendime ihtiyaçlarımı alamıyorum, ay sonunu yetiştiremiyorum diyen. Biz maddi bir kaygımız olmamasına rağmen arada bir durup düşünüyoruz acaba ilerde okul çağında yetebilecek miyiz, ergenliğinde yetebilir miyiz diye. Sırf çocuk olsun diye bu yola girmeyi asla doğru ve mantıklı bulmuyorum, kimse kendini kandırmasın boşuna. Doğan elbet büyüyor bir şekilde ama sen ya da ben günün birinde o çocuğun gözü kaldığı bir şeyi alamazsak, altına bağladığımız bezin ucuzuna kaçarsak işte o zaman kendimizi daha suçlu ve daha çıkmazda hissederiz. Bir kadın olarak annelik duyguların ağır basıyor ve duygusal olarak yüksek yaşıyorsun ama lütfen arkadaşım iyi düşün taşın, sana burada rızkıyla geliyor diyenler vermeyecek yarın öbür gün çocuğunun ihtiyaçlarının parasını. Bu senin eşinle alabileceğin bir karar. Allah korusun hiç hesapta olmayan sağlık sorunları çıkıyor, beklenmeyen masraflar oluyor her şeye hazırlıklı olmak lazım ki yarın öbür gün minnet etmek zorunda kalmayasın. Bir çocuğa maddi/manevi tam anlamıyla yetemedikten sonra sırf kendi anne/babalık duyguların için onu dünyaya getirmek benim gözümde büyük bir bencillik. Hele günümüzde imkanlar bu kadar sınırsız ve çocuklar bu kadar doyumsuzken elli kere düşünmek gerekiyor yapabilir miyiz diye. Naçizane fikrim bu şekilde