Evet bugün itibariyle bebeğim 19 günlük oldu. 19 gün önce normal doğum yaptım ancak bugün yazabilme fırsatım oldu.
Öncelikle 37+6da doğum yaptım. Bebeğim 2650 gram, 47 cm doğdu. Çok şükür küvezde kalma, solunum sıkıntısı çekmeden direkt yanıma verildi. 37. haftaya girdiğimde rapor almak için muayeneye gittim ve doktorum suyumun çok az kaldığını söyledi. Başka bir doktor gelip o da suyumun sınırda olduğunu ve bugün doğumu başlatmamız gerekebileceğini söyledi. Fakat benim doktorum bir kaç gün daha idare edebileceğimi söyleyip eve gidip 3 gün sonra gelmemi ve hazırlık yapmamı istedi. Tabi o gün çatı muayenemi de yaptı. Çatı muayenesi öyle çok da korkulacak bir şey dwğil kesinlikle. Kendinizi çok kasmadığınız sürece hiçbir şey olmuyor. Normal doğum için uygun olduğumu eve gidip temizlik ve bolca yürüyüş yapmamı istedi. Eve gidip hemen hastane çantamda olan eksikleri ekledim. Sonraki gün dip köşe temizlik ve yürüyüş yaptım. 3 gün boyunca da her sabah sıcak suyun altında squat yaptım. 3 gün sonra hazırlıklı bir şekilde tekrar kontrole gittik yatış olacak diye bekledik, bebeğin suyuna tekrar bakıldı ve suyunun 3 gün daha yetebileceğini söyledi doktorum. Kontrollerim 3 günde bir olmaya başladı yani. Son olarak 37+6da tekrar gittim ve suyumun hiç kalmadığını söyledi. Yatış işlemleri başladı. 37. haftaya girdiğimde hiç açılmam yoktu. Doktorumun dediği şeyleri yaptım. 37+6da 4 cm ile doğumum başladı. Saat 11.00de suni sancı almaya başladım. 14.30da ise açılmam 10 cmi bulmuştu. 14.41de meleğimi kucağıma aldım. Tabi suni sancı verilirken aynı zamanda nstye de bağlıydım ve bebeğimin kalbi arada bir yavaş atıyordu sonra yeniden toparlıyordu. Nedeni ise suyum pek kalmamasından kaynaklıydı. Sezeryana dönme ihtimalimiz hep oldu ama o kadar iyi bir doktor tercihinde bulundum ki çok büyük bir risk olmadığı sürece vajinal doğum yapacağımızı söyledi. Evet biraz risk aldık ama sonu çok güzel oldu. 3,5 saat gibi kısa bir sürede doğumum gerçekleşti.
Biraz uzun oldu kusura bakmayın 🥲 Ha bir de meryem ana otu. Benim açılmamın hızlı olmasında çoookk çoookk işe yaradığına inanıyorum. 😋😋