KayaSaime Hanımlar 26 haftalık gebeyim şeker yükleme testim var , yaptırma şekerin çıkar diyen cok kişi oldu , yaptıranlar var mi , sizce yaptırmak mi daha iyi yoksa yaptırmamak mi 🤔🌺
EsraBaykara KayaSaime bugün yaptırdım. İlk saat ölçümü yüksek çıkıyor ancak 2. Saatte düşüyor. Bana detaylı ultrasonda perinatolog önermişti. Doktor önerdiyse yaptırın, bilmenin sonucu daha kötü emin olun.
byzogrtmn KayaSaime ben yaptırdım. Çünkü eğer gebelik şekeri oluşursa çok tehlikeli önlem almak için. Tatlı yiyorsaniz o zaman da şekeriniz çıkar aynı sey
eylulmomm @KayaSaime Banada yaptırma diyolar ya çok ağır şeker yüklyolarmis şeker yoksada çıkar zaten diyolar bebeğe zararı var diyolar kararsız kaldım bende
mor_menekse eylulmomm bende öyle düşünüyorum. O şeker bebeğe bile gecebilirmis Allah korusun.cevremde yaptıran da var yaptırmayan da ikisinde de kötü bı etki olmadı. Ama belli olmaz tabi herkesin bünyesi farklı.
Merrygirl eylulmomm milletin kafası nasıl cidden anlamak zor amaç zaten şekerin çıksın ve vücut o şekeri tolere ediyor mu düşünebiliyor mu bunu test etmek o kadar şeker dediğinizde 2 baklava şerbeti 🙄🙄 sağdan soldan cahil cahil konuşulanlara kulağınızı tıkayın lütfen 🙏 doktorunuzla konuşun başka doktora danışın makaleler okuyun internetten araştırın inanın o zaman yaptırmayacak büyük bir risk aldığınızı anlayacaksınız 🙏✋🏻
Nskyhn Ben açlık tokluk kan baktıracagim. İstemiyorum dedim. Saygı ile karşıladı doktor. Sadece her ay aç tok kan ver muayene öyle gel durumuna bakalım dedi. Ama herkesin kendi kararı yani sana yaptır ya da yaptırma diyemem
ayseertas4372 Korkutmak gibi olmasınlar anneler ben yaptım iki defa baygınlık geçirdim 🥺hiç tavsiye etmiyorum
orz Ben yaptırdım herhangi bir sorun yaşamadım ama benle aynı anda yaptıran biri daha vardı o çok kötü oldu mesela
gkbyza Ben de yaptırma taraftarı değilim. 2 dilim baklava kadar şeker içeriyor diyorlar ama biz baklavayı bileşik olarak yiyoruz. Bize içerdikleri saf glukoz. İçtiğimiz gibi plasentaya geçiyor. Bebeğin pankreası henüz olgunlaşmadığı için o saf glükozu süzemiyor ve ilerde şeker hastalığına davetiye çıkarıyor. Bizi etkileyen şey kim bilir bebeği nasıl etkiler.. Eskiden annelerimiz ananelerimiz şeker yükleme testi mi yaptırmış? Son zamanlarda niye şeker hastalığı çok fazla 🙄 herkesin kendi tercihi tabiii
byzogrtmn gkbyza o baklavanin da şerbeti glikoz şurubu. Ayrıca birleşim ya da değil şeker sekerdir. Bu testler ileride şeker hastalığı olacak mı diye ölçmek için değil ki
busrazz gkbyza aay bazılarına bunu anlatmak o kadar zorki .. modern tıbbın kölesi olmuşlar , sonrada neden hastalıklar arttı ,neden otizm çoğaldı ..
GamzeOkdem Kızlar Yaptıranlar sonuçlar nasıl çıktı sizin ve doktorunuz herhangi bi diyet verdi mi benim ilk kan sonucu referans 70-100 arası benim 107 1 saat sonraki 60-140 arası benim 112 Herhangi bir diyet verir mi doktor sizce?
gkbyza byzogrtmn baklavada saf glukoz mu yiyorsunuz siz? Yağ, lif, protein, karbonhidrat bir araya gelince birleşmiş olmuyor mu? Şeker testinin niye yapıldığını çok iyi biliyorum zaten merak etmeyin :)
byzogrtmn gkbyza daha kötü içinde karbonhidrat da var :) ama vücut ay bundan birleşik yemiş zararlı değil demiyor:) o zaman şu an şeker hastalığının çok olmasıyla bunu nasıl bagdastirdiginizi anlamadim
GamzeOkdem Kızlar kilonuz ve bebeğinizin kilosu normalse zaten doktor gerek yok diyor benim doktorum hiç şeker yüklemesi taraftarı değildi ama bebişim 10 gün ilerden gittiği için şekere bağlı olabilir dedi ve o yüzden yaptırdı Siz çok kilo almadıysanız bebişte önden gitmiyorsa bence Gerek yok
Esraa1453 busrazz çok merak ederek sormak istiyorum ne gibi bi zararı var acaba bilgilendirir misiniz
Merrygirl busrazz tıp ve bilim düşmanı 😂 6 yıl okul okuyan doktordan daha bilgili bir şahsiyet bi açıkla bakalım nelermiş zararları merak ettim
Esraa1453 KayaSaime ya bu abartanları anlamıyorum ben hiçbişey yok yaptırmakta normal gazlı içecek içiyorsun kan veriyorsun bu kadar yani öyle abarttılar ki ben de yaptırmak istemedim ilk önce ama yaptırdıktan sonra bu muydu yani dedim hem şekerin falan varsa önlem açısından iyi bence yaptırmalısın canım
Nskyhn Esraa1453 ya bir şey söyleyeceğim neden bu kadar ısrarla söylüyorsun ki tamam belki iyi belki kötü ama herkesin kendi kararı. Yani ben her yorum yazdığım şeye sonuna hangi test hangi durum olursa olsun yaptırın demiyorum. Bırakın da kararı doktoru ile beraber versinler. Bu kadar savunmaniza gerek yok bence. Benim doktorum bu kadar savunmadi 😏