Malikadir dert etmeyin biraz daha vakit var anlaşılan, hele ilk doğumsa. Bebek hareketlerini kontrol edip ara ara ufak açılma hızlandırıcı egzersizler yapabilirsiniz. Eğlenceli filmler izleyebilirsiniz(oksitosini de arttırır :)) kek çırpabilirsiniz kendinizi yormadan, vakit geçmiş olur. Belki açık havada yorucu olmayan yürüyüşler de yapabilirsiniz. Ama kendinizi temizlik yapacağım diye yormayın olur mu? Çünkü gerçekten doğumda güce ihtiyacınız oluyor. Uykunuz varsa uyuyun zaten. Bir de ağır şeyler yememeye çalışın, makarna tost peynir ekmek gibi hem enerji verici hem de sindirimi kolay şeyler tercih edin. Bunlar tecrübeli bir ebenin tavsiyeleriydi bana :) Ağrılar zorlamaya başlarsa sıcak suya girmek iyi gelecektir. Açılma olayına da takılmayın ilk doğum yavaş ilerleyebiliyor, ama bazen 2-3 cm açılma varken birden de ilerleyebiliyor korkmayın. Dr’nin dediği gibi 5 dk’da bire düşünce hastaneye gidersiniz. Yine bebek hareketlerini izlemeyi ihmal etmeyin, masaj vs yapabilirsiniz arada hareket ediyor mu diye.