Xxz Doktorunuz risk durumu gibi bir şeyden bahsetmediyse günlük 200 mg’a kadar kafein tüketmekte sorun yok diye biliyorum. Takip ettiğim gebe doktorlar da bu şekilde devam ediyordu. içim rahat olsun ama ille de içmek istiyorum derseniz kafeinsiz Türk kahvesi var Mehmet Efendi’nin. Ya da kafeinsiz filtre kahve içebilirsiniz. Kahve Dünyası ve Tchibo’nunkiler güzel.
Ben gebeliğimde ilk haftalar kokusuna dayanamıyorum içemedim ama sonradan günde 1 filtre kahve içtim, ortalama 180-200 mg kafein oluyor 1 kupada. Kafeinsizde de 5 mg falan kafein oluyor. İnternette de ortalama kafein miktarları yazıyor, bakıp hesaplayabilirsiniz. Doktorum da 3-4 bardak çay içebilirsin demişti. Canınız çekiyorsa, ilk haftalarda da düşük riskiniz yoksa kendinizi kısıtlamanıza gerek yok, ya da içtiniz diye korkmanıza gerek yok bence. 😊 Doğurunca da bitmiyor çünkü bu süreç, 44 günlük bebeğim şu an. Yine istediğim gibi çay kahve içemiyorum, uykusuzluk yapmasın ona da diye. Bu yüzden kafeinsizler çok işe yarıyor. Tadı da normalle aynı, bir fark yok.