Uzun bir hamilelik yolculuğunun sonunda çok şükür ki kızıma kavuştum. Geçmez gibi gelen günler geçti bitmez gibi gelen mide bulantıları ağrılar sızılar bitti meleğim geldi 🤲🏻 Burda doğum hikayelerini okurken aşırı heyecanlanır bende birgün yazarmıyım acaba diye düşünürken şimdi hikayesini yazma sırası bende 🧡 ben doğum şeklime sezaryen olarak karar vermiş ve 26 mayıs perşembe 38+2 ye gün almıştım. 25i 26 ya bağlayan gece 2 de suyum geldi. Bütün eşyalarımı toplayıp hastaneye gittim. Regl ağrısına benzer bi ağrım vardı. Nstye bağladılar ve sancılarımın olduğunu söylediler. Sezaryen olacağım için açıklık kontrolü yapmadılar. Doktoruma haber verdik. Yatışım yapıldı ve sabah 9 buçukta sezaryene alınacağım söylendi. Damar yolum açıldı ve serum takıldı. Zaman ilerledikçe sancılarım artmaya başladı. Artık sabah 6 buçukta sancılara dayanamadığımı söyledim. Tekrar nstye bağlandım. Ebe sancılar baya artmış doktora haber verelim dedi. Doktorum apar topar geldi ve ben 7yi geçerek sezaryene alındım. En çok korktuğum şey belden vurulacak iğneydi. Burda okurdum hep damar yolu daha çok acıtıyor diye hakikaten öyleymiş kızlar. Belden vurulan iğne hiç acıtmıyor. Sonrasında bacaklarımda uyuşma oldu. Ağrı acı hiçbirşey yok fakat bütün baskıları çekiştirmeleri hissediyorsunuz. Benim midem çok bulandı hemen ilaç yaptılar ve geçti. Doğum çok kısa sürüyor. Dikişlerim atılıp pansuman yapıldıktan sonra odaya aldılar beni. Bacaklarımdaki uyuşma yavaş yavaş geçerken ağrı kesici yaptılar. Ben doğumdan hemen sonra sıvı şeyler tüketmeye başladım. Bol bol sade kahve içtim. Kayısı hoşafı içtim. Hiçbir şekilde ne baş ağrısı nede bel ağrısı yaşamadım çok şükür. 6 saat sonra hemşireler geldi. İlk kalkmak da öyle abartıldığı kadar zor değil. Her ağrı yaşamaya başladığımda ağrı kesici istedim. Bu yüzden bol bol rahat bi şekilde yürüdüm bebeğimle ilgilenebildim. İlk hemşireler kaldırdı sonrasında desteksiz kendim kalkıp yürüdüm hep. Bir bardak kimyon çayı içtim sakız çiğnedim kayısı hoşafı içtim bol bol yürüdüm gazımı çok rahat çıkardım. 24 saat sonrada taburcu olup evimize geldik. Dikişlerimdeki bandajı çıkarken söktü doktorum. Sprey sıktı ve o şekilde duş alabileceğimi söyledi. Eve gelir gelmez duş aldım. Bugün 3 gün oldu kızımı kucağıma alalı. Tabiki çok kolay değil dikiş ağrıları oluyor ama kimseyi dinlemeyin. Tahmin ettiğimden daha kolay geçiyor tüm süreç. Ben her anlatılanı dinledim kafama taktım. Günlerce düşünmekten uykusuz kaldım bilseydim böyle bi süreç olduğunu asla yapmazdım böyle şeyler. Her bünye farklı her insanın acı eşiği farklı doğum şekli ne olursa olsun asla kimseyi dinlemeyin. Ve söylenen o klasik cümle çok doğruymuş bebeğinizi kucağınıza alınca anlıyorsunuz her acıya herşeye değiyor 🧡
Sezaryen doğum yapmayı düşünen yada yapıcak olan ama kafasında soru işareti olan varsa sorularınızı seve seve cevaplarım 🥰
Unutmayın doğum şeklinin hiçbir önemi yok. Önemli olan sizin ve bebeğinizin sağlığı. Sağlıkla alın kucaklarınıza bebişlerinizi inşallah 🤲🏻🤲🏻🥰🥰