Rabia-22 Çiğ ürünlerde doz ve yeme sıklığı değildir önemli olan. Yediğin besinin güvenilir olup olmaması önemlidir. Toxoplasma paraziti içermeyen bir eti çiğ çiğ koca bir porsiyon yeseniz de bir şey olmaz ama toxoplasmalı bir etten iğne ucu kadar yemeniz de bulaşması için yeterlidir. Yani bir kereden bir şey olmaz, diyemeyiz asla. Bu nedenle doktorlar güvenirliğinden emin olamayacağımız için iğne ucu kadar bir risk de olsa bu riski almamızı istemiyorlar mantıklı olarak. Başka bir yorumda yabancı ülkelerde çiğ kıyma, yumurta yiyorlar falan demişsiniz de o ülkelerin çoğunda gıda sektöründe denetim bizim ülkemizden kat kat üstün. Ben etli çiğ köfte yemeyi çok seven hamile olmayan arkadaşımın, çiğ et yüzünden kese kese kurtlar düşürdüğüne de şahidim misal. “Her şeyi yedim sakınmadım, bir şey de olmadı.” demek “Kumar oynadım, şansıma başıma bir iş gelmedi.” demektir. Şahsen ben de ilk gebeliğimde bilmediğim için dünya kadar çiğ taze peynir tükettim. O kumarı ben de oynamış oldum. Çok şükür bir şey olmadı ama ya olsaydı.😬 Bu forumda gebelikte toxoplasma kapıp riskli gebelik geçirenleri de gördük. Fast food yemek, kola içmekle aynı şey değil pişmemiş besin tüketmek. O yüzden evet, kasmadan her şeyden tüketebiliriz ama bariz yasak denilen gıdalardan uzak durmalıyız.