Cansuu22 Arkadaşlar merhaba ben sayılı doktora gittim 28. Haftamın içindeyim yani 7 aylık oldum sayılır bu süre içinde kendi isteğimle ultrasona girmedim bebeğimi de hergün hissediyorum çok şükür ama doğumdan önce mecbur ultrasonla bebeğin durumuna bakıyorlarmış suyuna ne durumda olduğuna kaçıncı ayda oluyor bana detaylı bilgi verirseniz sevinirim
Eminecak Cansuu22 mecburi ultrason diye bir sey duymadim doguma gittiğinde bakarlar herhalde en son. Ama detaylı ultrasona falan da girmemen garip. Seni yargilamak değil inanclarinla da alakali olabilir ama küçücük bir şeyi annesi tehlikeye atmak istemez dimi allah korusun bir seyi olsa dogumdan hemen sonra mudahale edilmesi gereken bir durum olsa vicdan azabini da sorgularsin diye düşünüyorum . oyle hareketle su icmekle bebegin sağlığı korunmuyor düzenli beslenerek bile bebeğin gelişimi duruyor sen bunu farkedemiyorsun anca ultrason ile farkedilecek bir sey. Eskiyle kiyaslanacak bir dönemde degiliz o zaman hiç doktora gitmeye gerek yok evde dogurabiliriz. Beni lütfen kötü niyetli olarak değil de hamile bir yandaşın olarak gör.
Menek16 Cansuu22 Aslında zorunlu demeyelim ama 30. haftadan sonra kontrollere başlayın derim erken doğum vs gibi bir durum var mı ve ya doğum şekli için bakılır en azından 37den itibaren de her an gelebilir gözüyle bakılıyor nst vs istenebilir
Ozlem26 Cansuu22 Her ay düzenli kontrole gitmeme rağmen son kontrolde karın gelişiminin geride olduğunu öğrendim ve doktor ona göre beslenmem gerektiğini bazı besinleri daha çok tüketmem gerektiğini söyledi. Bunun gibi bir sürü sorun olabilir böyle bir durumda önceden bilip ona göre davranman daha iyi olmaz mı sence de? Bir de kan değerlerine baktırıp ona göre vitamin kullanman gerekiyor inşallah kullanıyorsundur
Zehrabb Ultrasona girmeme sebebiniz ne acaba? Kendi fikrimce Yanlış anlamayın ama bebeğin hareketini hissediyorum diye düşünüp bebeği riske atmış oluyorsunuz örneğin kordon dolanması su azlığı vs bir sürü sıkıntı oluşabilir sebebinizi merak ettim sadece
Cansuu22 Zehrabb arkadaşlar dediğim gibi kendim öyle tercih ettim kordonu, dolansa yada başka bir durum olsa zaten bebeği hissetmem çok şükür her gün hissediyorum ve bol su içiyorum ben size soru sordum mecburi ultrason kaçıncı ayda oluyor diye zaten giricem o zamana kadar girmemeyi tercih ettim nasıl ki eskiden ultrason yokmuş gayet de sağlıklı doğum yapmış kadınlar o yüzden bende öyle tercih ettim
Veraleyl Cansuu22 gayette sağlıklı doğum yapmışlar derken ? Pardon eskiden ne kadar çocuk ölümü doğumda anne ölümü oluyormuş hiç duymadınız heralde. Benim bebeğim aşırı hareketli hiç durmuyor ama 30uncu haftadan sonra birden bire suyu azaldı beslenememeye başladı hala çok hareketli bebeğim. Eğer gitmeseydim nerden bilebilirdim bunu ? herşey hareket hissetmek değil
alonee Cansuu22 eskiden ultrason yoktu evet çünkü imkanlar kısıtlıydı şimdi herşey elimizin altında. Eskiden yoktu diye neden tehlikeye atıyorsunuz ki. Belki riskiniz var bunu karnınıza dokunup su içip mi anlayacaksınız
BMelek Cansuu22 kordon dolandiginda zaten bebegi hissediyorsun benim kac kez dolandi suyun azalabilir plesanta yaslanabilir bebege giden oksijen azalabilir bir suru risk var bu sekilde tercih etmissiniz sizin tercihiniz ama ayda bir kezde olsun bundan sonraki surecte gidin bence doguma yakin bir cok sorun olabiliyor 32. Haftadan sonra doktorlar hep iki haftada bir kontrole cagiriyor
Vldnshn1 Cansuu22 Abla kusura bakma ama adı üstünde eski ve 37+5 haftalığım çocuğumda kordon dolanması var ama hareketleri hissediyorum diyip bırakmadım…Yine de sen bilirsin son zamanlar haftada bir gidiyorsun zaten.
Cansuu22 Eminecak ben tehlikeye atmıyorum zaten şuanda ultrasona girme durumunuz olmasa teknoloji istediği kadar gelişsin nasıl bebekten haberdar olacaksınız? Bu bütün hamileler için geçerli 2 li test saçmalığı da var anneyi strese sokmaktan başka birşeye yaramayan güya gelişmiş birşey diyelim ki bebek engelli doğacak anne karnında müdahale edebiliyor mu? Yada engelli doğacak denen bebek gayet de sağlıklı doğuyor siz kendi fikrinizi söylediniz tabiki ama bir anneye de ultrasona girmedi diye bebeğinin sağlığını düşünmüyor damgası yapılmamalı sizin için söylemiyorum genel düşüncem bu
Iremshn Gayet de yargılıyorum bu ne geri kafalılık acaba? Eskiden ölü doğum yapan, doğurmaya çalışırken hem kendi hem bebeği ölen kadınlardan da söz et bence, eskiden kadınlar sağlıklı doğum yapıyorlarmış…
Cansuu22 Iremshn senin beni yargılama hakkın yok senin bebeğinle alakalı bir durum olsa amenna istediğin kadar sana tuhaf saçma yanlış gelsin o sana göre öyle bana göre değil geri kafalı olan sensin herkes senin gibi düşünmek zorunda değil insanlara saygı duyun illa herşey sizin yaptığınız gibi olmayacak her hamile her yapılanı yapmak zorunda değil laf olsun diye yorum yapmışsın
Elvanguzel Cansuu22 2 li test veya detaylı USG bunların kesinlikle saçmalık olduğunu düşünmüyorum sizin tercihiniz saygı duyuyorum fakat bence yaptırılması gerekli özel bir bebek olacak varsayalım zaten kimse aldırmak veya başka birşey için yaptırmıyor girmiyor ama doğumdan sonrası müdahale gerekebilir böbrek genişlemesi anne karnında teşhis ediliyor en önemlisi Özel bir bebek olacaksa onu nasıl karşılamamiz bilinçli bilgili aileler olmamız için bizi önceden haberdar ediyor bence çok mantıklı ve güzel birşey Teknoloji ne kadar gelişirse eskiden hicbirsey yokmuş ama doğallık hastalık azmış şimdi ise tam tersi herşey gelişti herşey hazirlastı ve artık hastalıklar doğuştan başladı maalesef Rabbim yavrularimiza sağlık sıhhat versin sağlıkla kucağıniza almayı nasip etsin inşallah 🙏
feyza61 Cansuu22 evet müdahale ediliyor anne karnında test sonucunda, ikili üçlü dörtlü .. keşke biraz araştırsanız ya bu testler onun için var zaten
Gulcann_ Cansuu22 sizi anlıyorum ama ultrason sadece bebek için değil sizin içinde geçerli benim şuan plesanta rahim duvarına yakın riskliyim anne karnında bişey yapılamaz ama ben bunu ayağa kalkmayarak yatarak müdahale edebilirim ayrıca hareketlerini hissediyorum ve kananamda yok çok şükür bunlar sağlıklıdır anlamını taşımıyor maalesef
Cansuu22 Veraleyl evet bir daha yazayım gayet de sağlıklı doğum yapmışlar ben ultrasona girmicem demedim bu zamana kadar kendi tercihimle girmedim tabiki de giricem ama çevremden doğuma yakın zorunlu ultrason oluyor lafını çok duyduğum için detaylı onun hakkında bilgi almak istedim hangi ayda zorunlu diye her hamile aynı şeyi yapmak zorunda değil yapmıyor diye suçlanmaz
Cansuu22 BMelek bunu bilmiyordum anladım teşekkür ederim ben son aylarda ultrasona girerim diye düşündüm ona göre hareket ettim yoksa tabiki ultrasona giricem
Veraleyl Cansuu22 Yani ışte girmek istememeniz saçma. yarın bigun Allah korusun bisey olsa kendinizi suçlu hissetmicek misniz ? Bi can size emanet, ne olursa olsun tehlikeye atmamaniz lazım. Eskiler emin olun ultrason olsa imkan olsa girmek için can atarlardi
Cansuu22 Elvanguzel sağ olun cümlemiz inşallah ben doğuma yakın ultrasona girmek istediğim için bu zamana kadar öyle hareket ettim yoksa tabiki evladımı düşünüyorum ☺️