Özel sektördeyim. Aslında niyetim doğum izninden sonra 6 ay civarı ücretsiz izin almaktı ancak ülke ekonomisi buna izin vermiyor maalesef.
- Haftada izne ayrılacağım. Temmuzun ilk haftası gibi doğum öngörüyor doktorum. 13 hafta doğum izni, üzerine iki hafta yıllık izin kullanacağım.
Sonrasında iki alternatif var.
Önce mesaimden bahsedeyim. Başlangıç 8-8.30 bitiş iş durumuna göre 16-17 arası. İş yerim rahat. Gerekirse öğle arasında gidip gelebilirim de. Bebeğe kayınvalidem bakacak, işe arabayla gidip geleceğim, mesafe 10 dk gibi.
Ya günde 1,5 saat süt izni ya da haftada bir gün izin.
Ya da toplu süt izni. Hesaplamayı tam bilmiyorum ama 1-1.5 ay civarıymış. İnsan kaynakları bu şekilde de yapabilirsin dedi.
Sizce hangisi mantıklı olur. Sanki toplu 1-1.5 ay kullanmak daha mantıklı gibi çünkü diğer türlü 15. Haftalık bebeği bırakmak beni üzer gibi düşünüyorum.
Nedir fikriniz?