Doğumdan 1 yıl önce toplam 90 gün sigorta primi olması ve 32. Haftadan önce calisiyo olması gerekli. Yani 32. Haftadan önce 90 gün priminiz varsa yatirirsaniz ve calisiyo gözukurseniz rapor alıp sigortalı gözüktüğünuz iş yerine veriyorsunuz. Raporluyken sigorta primi yatmıyor. Siz veya iş yeri yatırmak zorunda değilsiniz. Ama o iş yerinden çıkışınızin raporlar bitene kadar yapılmaması gerekiyor. Biraz araştırın internette cikar