Aysin_Tugrul 21+5 iken detaylı ultrasonumu yaptırdım. 19-24 haftalar arasında bakılıyor, ancak tavsiyem çok geciktirmemeniz.
Çünkü bende mesela yapıldığı tarihte açılmam olduğu ve rahim ağzı yetmezliği teşhisim de oldu ayrıca.Dolayısıyla nasılsa 24e kadar vaktim var deseydim,gerekli önlemler alınamamış hatta biyük ihtimalle erken doğum yapmış olabilirdim.Sadece bebeğe bakılmıyor ayrıntılı da yani.
İkili,üçlü taramalar ayrıdır. İkili 11-14 haftalar arasında, üçlü 16-20 haftalar arasında yapılır.İkili de risk çıkmaz veya düşük çıkarsa genelde doktorlar 3lü ye gerek duymuyor.Mesela ben 2li yaptırdım,3lü gerek yok dedi doktorum.
Ayrıntılıda randevu almak zor olduğundan istenen tarihe,erken davranın eğer haftanız erken ise.Ben 15 haftalıkken randevumu almıştım.