Filizbircan Normali 5 değil yalnız gebelikte. 2,5 ve altı değere düşmesini istiyor doktorlar.Bende hipotroid hastasıyım, 32. Haftaya girmek üzereyim.Endokrin doktoruna düzenli takipliyim zaten doğum doktorumla birlikte çalışıyorlar takip ediyorlar.
3 haftada bir kontrol yaptırıp kan vereceksin.Hipotroide uygun besleneceksin. İlaç sabah aç karna kahvaltıdan 30-40 dk önce alınıyor,bunu doktor söyler süresini.
Örneğin;kendimden söylim.7sene evvel hipotroid çıktı bekardım.Euthyrox bende işe yaramadı, Levotiron ilaca geçtim.Zaten bunun 2 tane ilacı var.1,5 sene sonra bıraktırdı doktor.Ama hep kontrolümü oldum.
Geçen yaz evlendim,kışın gebe kaldım.16 haftalıkken tekrar çıktı ve TSH değerim 7,5 idi. 50mg ilaçla 1 ay sonrasında değerim 3e düştü. Şuanda da değerim 1,8-2 arası gidip geliyor ama ilaca devam.
Sen ilacını kullan,zaten bebeğin troid fonksiyonları doğduktan sonra kullanmaya başlıyor.Anne karnında da troid hormonunu anneden 15-16. Haftadan sonra almaya başlıyormuş.Bana doktorlarım bu şekilde anlattı.