Kızlar bende size 40+1 de gelen kızımın doğum hikayesini anlatayım. Bu benim ikinci doğumum ama ilk kızımdan önce de iki erken doğumum var onlarda, ilk kızımda suni sancıyla oldu. Açıkcası biraz zorda olmuştu o yüzden buda öyle olur mu korkusu vardı. Benim birde servikal yetmezlikten kayıplarım olduğu için biraz riskliydim. Çok kısa olmasa da sınıra yakındı uzunluğum. Ama ben hiç moralimi bozmadım 2 yaşında kızımda vardı onunla ilgilen ev yemek falan hepsini yaptım. Progestan kullanıyordum 32 haftada bıraktırdı doktorum. Dedim ki çok beklemez herhalde çünkü zaten kısalık var diye düşündüm ama o kadar iş yapmama yürümeme çocuğumu kucaklamama rağmen 40 haftayı doldurduk. Doktorum artık beklemeyelim bayramdan önce olsun pazartesi gel suniyle başlatalım dedi. Arada haftasonu vardı dedim bir umut gelir belki kendisi yine yok 😀 pazartesi sabah yatış yapıldı ne açılma ne sancı hiçbiri yoktu. Ebemiz dedi ki alttan koyulan bir ilaç var rahmi yumuşatır açılmada yapabilir eğer isterseniz öyle başlayalım ama açılma olmayadabilir karar sizin dedi. Ama bu ilacı kullanıp normal doğum yapamazsan ilacın fiyatını ödemek zorunda kalıyormuşsun normal doğum olursa devlet karşılıyormuş. Bizde dedik onunla başlayalım en azından biraz yumuşama olsun. Bu ilaç sancı da yapar ama suni kadar yoğun olmaz, sancın geldikçe çömel kalçanı sağa sola salla yürü çok fazla yatma dedi. Hepsini yaptım çok az yattım oda yorulduğum için sancı geldikçe çömeldim yürüdüm saat öğleden sonra 3 gibi açılmam 7 santim olmuştu ama bebek yukarıdaydı hala. Ebemiz dedi suyunu patlatalım biraz daha hızlansın tamam dedim. Suyumuz patladı, suni verildi birde doktorumuz buscopan yapalım baskı olsun aşağıya dedi. Artık sancılar arttı dedim yine zor olacak herhalde çünkü ilk kızımda 7 saat aralıksız sancı çekmiştim , yine yürümeye başladım sancılar çömeldim yine baskı olmaya başladı hafiften ebemiz tekrar kontrol etti dedi hadi gel biraz daha yürüyelim. Tam doğumhanenin ordayken baskı artınca hadi dedi doğumhaneye bi kontrol edelim. Çatalda kontrol edince hemen doktoru arayın acele gelsin dedi. Dedim herhalde geliyor bu kadar çabuk olacağını ben bile düşünememiştim. 1 dk geç gelse doktor yetişemşycekti gerçekten. İlk kızımda ıkınmayı becerememiştim ama bu sefer videolar izledim birde ilk doğumdan biraz tecrübe olunca hemencik doğuverdi kızım. Sadece azıcık yırtılma olmuştu 3 dikişle atlattım çok şükür. Ama şunu anladım ikinci daha kolay oluyormuş çünkü hem tecrübe sahibi oluyorsun hemde vücudun daha elverişli oluyor doğuma. Hiç sancı olmadan doğuma gitmek biraz korkutmuştu beni ama hiç korktuğum gibi olmadı. Bu süreçte doktorumun da çok desteği oldu tabiki hamileliğim boyunca beni hiç korkutmadı olumsuz konuşmadı hiç çok. Doğumda da aynı şekilde çok pozitifti haftaiçi olduğu için hastaları vardı çok yanımızda olamadı ama sorun olmadı hiç ebemiz çok iyiydi çünkü. Ve çok dua ettim mesai bitmeden hemşireler değişmeden doğurayım diye duam kabul oldu 16.45 te aldım kızımı kucağıma😍. Yürümek hareket etmek çok çok önemli kızlar. Allah herkese kolay doğumlar sağlıklı evlatlar nasip etsin inşAllah 🤲😍