37+4 de bi sabah hafif kahve rengi mukuslu nişanım geldi. Ara ara lekelenme şeklinde devam etti. Bu süreçte ufak ufak sancılarım vardı ama adet olacakmışım gibi aynı. Sadece genitale aşırı baskı ve ağrı hissediyordum. Bu şekilde 39 haftaya kadar geldim. Tam 39 olduğumuz gün sabaha karşı kanamam oldu biraz. Ara ara devam etti. O gün kontrolüm vardı öğleden sonra ama riske atmayım diye erkenden kadın doğum acile gittim. Muayene ettiler ve hiç açılmam yokmuş. Ufak sancılar vardı sadece nst de. Tekrar eve geldim ama kanamam devam etti yine. Nişandır dedi doktorlar. Akşamına iyice arttı. Sabah artık dayanamadım ne olur ne olmaz diye tekrar gittim. Kanama hala devam ediyordu yatış yapıldı. Salı günü öğlen hastaneye yattım açıklık hala yok. Nst takibi yapıldı bütün gün kanama dışında hiç bir şikayetim yoktu. Ufak tefek sancılar vardı sadece. Ertesi gün öğlen tekrar nst takibi yapıldı ve sancıların arttığı anlaşıldı. Ama ben onu sadece kasılma bebek toplanması gibi hissediyordum. Öğleden sonra Suni sancı taktılar fitil attılar rahmi yumuşatması için. Suni sancı toplasan 1 saat takılı kalmamıştır. Ve en düşük seviyede verildi. Fitilden 2 saat sonra adet sancısı artmaya başladı. Sürekli yürüdüm. Açılmam 2 cm olmuş bu arada. Ebe duş almamı söyledi rahatlatır diye. Yarım saate yakın göğüsler den aşağıya sıcak suyla masaj yaptım belime göğüslerime. Aradan bir saat daha geçti bir anda suyum geldi doktorlar Bi baktı açılma 6 cm. Bi yarım saat şiddetli bir sancı çektim ama Allaha şükür nefes egzersiziyle çok güzel karşıladım. Sakin kalmaya çalıştım. Tabikide çok zorlu bir süreç ama sadece bebeğime odaklandım. Yarım saate kalmadan Bi ıkınma hissi başladı muayene ettiler ve doğum başlamış dedi 5 dk sürmedi meleğimi kucağıma verdiler bütün ağrım sızım tamamen geçti bir anda. Dikiş falan atılırken kesinlikle hissetmiyorsunuz. Doktorlat benimle ilgilenirken ben meleğimi izledim. Rabbim bütün hamile olanlara kolay sağlıklı doğumlar nasip etsin. Evlat sahibi olmayanlara da en kısa zamanda tattırsın inşallah. Rabbime şükürler olsun kızımı sağlıkla aldım kucağıma ama doğumdan sonrası malesef benim için kötü ilerledi. Kanamam durmadı ve baya müdahale edildi. İç dikişlerim çok. Baya yıprandım o süreçte. Şimdi onca güzel geçen şeyin arkasından bu kötü şeyi neden söyledin diyenleriniz olur onu da söyleyim. Son günümde olan kanama sanırım nişan değildi ve doğumdan sonra ilerledi Bi anda. Çünkü ultrasonla bebeğe baktıklarında ne plasentada ne de bebekle alakalı bir kanama görülmedi. Taki Bn doğum yapıp bitirene kadar. Ondan sonra şiddeti arttı ve doktorlar bile şok oldu. Olmaması gereken bir yerde kanama diye. Kendinizi sakın kimseyle kıyaslamayın. Her bünye farklıdır. Her kanama nişan değildir. Lütfen ihmal etmeyin. Sağlığın şakası olmaz. Belki gitmeyip evde sancımı bekleseydim ya bana yada kızıma bişey olabilirdi.