Merhaba, ben de dr umum beni bilgilendirdiği şekilde size aktarım yapayım.Öncelikle bazı bilmeden yorum yapan arkadaşlar var bu cihazlar ses ve ısı dalgası ile çalışır yani radyasyon yaymaz.Bebeği görmeye gittiğimizde ses dalgası yayan ultrason ile görüntüleme yapılır bu da zaten ingilizce ultra sound kelimesinden çevrilmiştir. Kalp atışı için doppler sistemi kullanılır. Bunun tek zararı uzun süreli kullanımda organların ısınmasına neden olmasıdır. Zaten doktorlarımızda 4-5 saniye kalp atış hızına bakıp hemen kapatıyorlar. Bu nedenle kısa süreli dinlemeler zaten yapılmak zorunda kalp atış hızının düştüğünü yada gereğinden yüksek olduğunu nasıl anlayabilecekler ?