RaYaRY Kızlar ben çalışmıyorum eşim sadece çalışıyor hangisini alabiliyorum ve almak için ne yapmam lazım ödenek ne kadar bilen varsa yardımcı olabilir mi
Ceylanakan RaYaRY ben hiç almadım çünkü haberim yoktu. Eşi memur olanlar bile alıyor bazen. Doğum belgeni gereken yerler veriyorsun zaten otomatik olarak veriyorlar. İnternetten araştır istersen daha iyi yönlendirir seni
Fatma0965 RaYaRY kimlik cikarmaya gityiginizde zaten kayit olusuyor ptt ye yatiriliyor zaten dogum parasi 1.ci cocuk 300 ikimci 400 3.cu ise 600 veriyolar sut parasina gelince 170 ariycaksijiz
Smyye1B RaYaRY Süt parası için sağlık ocağı başvuru yaptı 2 sefer aldım 4ay daha kaldı geriye. Doğum parası hakkında bilgim yok.
Demirssmomm RaYaRY İkisinide alabilirsin. Doğum parası 300-400 arası. Süt parası 200-300 arası birşey. Süt parası için aile ve sosyal politikalar bakanlığına başvuruluyor diye biliyorum ama doğum parası için bilmiyorum
RaYaRY Ceylanakan Yararlanmak istiyorum başka ülkelerde çok daha güzel avantajlar var bizde çok az maalesef
Damlaranadagtekin Ceylanakan cocuk 5 yasina girene kadar doğum parasi alma hakkina sahipsiniz aslında gec olmadiysa yapin derim
Busra_24 RaYaRY 1 bucuk yil once dogum yaptım. Sut parası kendi yatıyor bana 170 lira yatmisti eşim sskli olduğu için ona yattı. E devletten kontrol edebilirsiniz. Dogum parasi icin dogum belgenizle aile sosyal bakanligina basvurmaniz gerekiyor. İlk cocuk icin 300 lira aldim.
Damlaranadagtekin Ceylanakan e devlet uzerinden doğum raporunu cikartmaniz yeterli olur hatta ona bile gerek kalmaz biz ptt den basvurduk öylede oldu daha sonrasindan 55 gun sonra gidip ptt den parayi aldik anne gidince veriyorlar bir tek yada sosyal yardımlaşma ya da gidip basvuru yapabilirsiniz
Smyye1B RaYaRY 6 ay mış aylık 75₺. Kocaelideyim 41 kart verdiler ona yatıyor bebek kıyafeti mağazası, peynirci baba, bağzı marketlerde geçiyor kullanıyorum.
Merve_tna RaYaRY eşinin sigortası olduğu için süt parası alabiliyorsunuz ama doğum parasını bilmiyorum
Ceylanakan Damlaranadagtekin ama kızım 4 yaşında. Ya bana deseler ki şimdiye kadar aklın neredeydi zamanı geçti falan🤔
Demirssmomm MrvRmzn süt parası alıyosunuz. Doğum parası sgk.dan 16 haftalık toplu yada 2-3 seferde yatıyor. Kamuda durum farklı