43 günlük bebeğim var. Sütüm normal, var çok şükür. Ancak emzirirken boğazında gunde 1 kez muhakkak süt kalıyor, öksürüyor, boğuluyor. Hemen gaz alma pozisyonuna çeviriyorum geçiyor. Ayrıca birinden emzirirken diğer göğsümden süt akıyor. Özellikle uykudan uyanınca göğsüm ıslak damla damla akıyor. Bebeğim uyurken kalan sütü sağıyorum. Sağınca da hızlı aktığini farkettim.
Araştırınca bunun hiperlaktasyon(tazyikli ve hızlı akışlı süt) olduğunu öğrendim.
Ayrica bebeğim memede uzun süre kalmıyor, meme reddinden ziyade hızından rahatsız oluyor diye düşünüyorum. Bu yüzden bende sağmak durumunda kalıyorum. Su içeriği yüksek olan ön sütü alıp, yağdan zengin son sütü alamadığı için gelişim yavaşlığı ve kilo kaybı yasaniyormus okuduğum kadarıyla. Bunun yaşanmaması için arada gün içinde sağip, göğsü tamamen boşaltıp veriyorum ki son sütü de alsın diye. Meme reddi yaşar mıyız hayırlısı.
Bu durumun normale dönmesi için ne yapmalı? Emzirme pozisyonunu mu değiştirmeli, tecrübeli annelerden cevap bekliyorum? Meme reddinden çok bebeğimin öksurup rahatsız olması beni huzursuz ediyor