Herkese merhaba,başkalarınada tecrübe olsun doğum hikayemi yazdım istedim😊
Öncelikle kızım doğum kanalına 33.haftada girmişti,her şey gayet güzel sıkıntısız ilerliyordu.Haftada bir kontrole ve nstye giriyordum.Ufaktan yalancı sancılarımda oluyordu ama doktorum normal bu haftalarda dedi.Artık göbeğim epey aşağı düşmüştü,aşırı derecede ödemlerim oldu ve arefe günü ishal oldum.İshalle ilgili doğum habercisi tarzı şeyler okudum ama haftam daha var diye açıkcası aklımın ucundan geçmedi.Pazar akşamı ufak sancım oldu tv karşısında normal dedim vurdu gitti,sonra gece tam yatacakken bir daha geldi ama hep yalancı sancı tarzı kısa ve geçiciydi. 3e doğru uyudum fakat uyurken ufaktan bir sancım oldu fakat adet sancısı tarzı belde sancım yoktu.5 gibi sabah sancıyla uyandım baktım bu sefer beldende giriyor.Sonra dakika tuttum 15 dakikada bir ufak sancılarım olmaya başladı.5 buçuk gibi eşimi kaldırdım hastane çantamızı alıp hemen evden çıktık.Arabada giderken sancılarım 5 dakikada bire düştü gelip vurup gidiyordu.Hastaneye geldik tam kapıdan girerken suyum geldi bildiğin şakır şakır işer gibi.Hemen beni alttan muayene ettiler ve 5 cm açılmam olduğunu söylediler tabi ben şok oldum.Doğum başlamış yatışa alıyoruz fakat bebeğin 2700 kilo belki yoğun bakıma alınabilir dediler.Haftası ultrasonda 36 çıktı.Allah büyüktür dedim sancı için odaya çıktım.Bayram sabahı olduğu için koca doğum katında tek ben vardım😄 Saate baktım 7.15ti Nstye bağlandığımda.Aralıklarla sancı geldi asla bağırmadım tam sancı gelecekken nefesimle kontrol etmeye çalıştım Allahtan gelip vuruyor geçiyor.Sonra Nstyi kapattılar zaten sancım düzenliydi yürü dediler kalktım yürüdüm,eşim camımın altına geldi ondan destek aldım,telden sürekli mesajlaştık epey kafam dağıldı.Yürüdüm,oturup kalkma hareketleri yaptım.Sonra ebe tekrar geldi alttan muayene etti ve açılmamın 7 cm olduğunu çok güzel ilerlediğimi söyledi saat 8e geliyordu. Başka bir ebe geldi açılman güzel fakat ıkınma hissi var mı dedi yok deyince iğne yapıcam ıkınmana fayda edicek dedi.O iğnede sanırım suni sancıymış.Verdikten sonra büyük tuvaletini yapma hissi gelirse hemen seslen sakın tuvalete gitme dedi.Ebe gittikten sonra bir sancı vurdu ama diğerleri gibi değildi uzun sürdü yere çömeldim dayanamadım birden büyük tuvaletimin hissi geldi hemen ebeyi çağırdım.Yatırdı beni alttan baktı hemen eliyle biraz itip kakaladı ıkın dedi ıkındıkça afedersiniz tuvaletim geldi biraz,yap dedi boşalsın dedi zaten ıkınma hissi kendi geliyor sonra tabi benim ıkınmalarım büyüyünce bunu burda yapmican tut dedi tabi o ara ben baya bebeği artık alt tarafımda baskı olarak hissediyordum.Kafayı gördüler koluma girdiler koşarak doğumhaneye gittik.Çatala çıktım bir defa büyük ıkındım sonra ebe biraz karnıma bastı bir kere daha ıkındım bebeği aldılar. İnanamadım tabi hemen gelmesine.7.15te nstye bağlanmıştım 8.55te kızım doğdu😊 Asla bağırıp çağırmadım,hep nefesle sancılara direndim,yürüdüm,çömeldim,ebe dur dedi durdum ıkın dedi ıkındım.Sonra tabi beni dikmeye başladılar tek sorun iki iğneye rağmen uyuşmadım şaşırdılar uyuşmamama ama ben dişçidede uyuşmuyorum maalesef.Beni en çok dikilmek yordu.O da çok değil yani 4 dışarda 4 içerde minik dikişlerdi.Kızımı tarttılar 2525 gram çıktı.Çocuk doktoru kendinde dedi hareketli dedi,sadece küçük ama annesinin yanına verebiliriz dedi.Dikişlerim nerdeyse yirmi dakika sürdü artık ne zaman bitecek dedim doğum bile benim için daha basitti fakat dediğim gibi uyuşsaydım hiçbir şey hissetmezdim.Dikiş bitti odaya gittim bebişimi getirdiler.Minicikti biraz korktum yoğun bakıma girecek diye ama sütüm zaten haftalar önceden benim gelmeye başlamıştı.Kucağıma alır almaz yarım saatten fazla emzirdim o da emdi😊 1 saat sonra normal odaya geçtik ebe gelip göğsüme sütüme baktı bol bol emzir dedi.Çocuk doktoruda prematüre fakat emdiği için anneyle dursun yoğun bakıma gerek yok dedi.24 saat sonra hastaneden çıktım.(Tabi çıkmadan gelip gidip dikişlerime alttan baktılar arada karnıma bastılar içerde bir şeyler kalmasın diye.) Ben doğumumu Antalya Kepez Devlet Hastanesinde yaptım.Sancı odasındada tektim,normal odamdada tekli oda geldi şansıma.Kimse olmadığından eşimin yanımda kalmasına izin verdiler çünkü koca doğum servisi boştu bayramda.Kocaman,tertemiz,tvsi var,duş alma yeride vardı.İyi ki para verip özelde yapmadım dedim.Şuan bebişimi emzirdim yanımda uyuyor.Doğum hikayemi sizlerlede paylaşmak istedim.Umarım herkes bebişini sağlıcakla kucağına alır🥰