Gulten5 canım benim ikinci gebeliğim ve özel sağlık sigortam da karsıladıgı halde yaptırmadım cünkü dr m cok iyi ve bu konuyu iki dr la da konustuk dr ların cevabı şu down sendromlu olsa bu bebeği sevecek misiniz yoksa aldıracak mısınız?
Bende artık bu kadar büyüdü kıyamam asla dedim
Ve bu test sadece down için riskleri belirliyor kesin tanı yok kesin tanı isteesen fetal dna testi var ve cok pahalı o paraya da bebeğinin herseyini tastamam iyisinden alırsın
Bende dr uma bu dönemde o kadar bütce ayırmadığımı söyledim ve sonrada dr m kendi fikrini acıkladı size de söyleyim kararı siz verin
Bu test sadece riskleri belirler hiçbir zaman netliği yok down diye düşünüp normal doğan da var dedi
Ve ikili test için yaş riski de yok anne için anne genç olsa da bebek down olabilir yaşlı olsa da normal olabilir
Sonra beni ikna eden de bu oldu bebekte tek kusur sorun down meselesi yok dedi otizmli cocuklar da down olan cocuklardan cok daha fazla ve down sendromu olan çocukla iletişim ve gelişim daha iyi oluyor dedi
Ayrıca hiçbir sorun yok diyelim allah korusun bebek erken doğdu bunda yine tam gelişmediği için baska rahatsızlıklar zeka gerilikleri cok fazla olabiliyor hatta yaşatamıyoruz yaşatsakta büyük sıkıntılar kalıyor dedi ve bunların hiçbirisi testle belli olmuyor
Ve daha yine bir sürü doğduğunda belli olan rahatsızlıklar çıkabiliyor tabiki kendimizi hazırlamamız lazım maddi manevi ama böyle seylerin hazırlıgı da olmuyor
Oğlum detaylı ultrasonda cok normal görünüyorken doğdgunda yüzünde et beni gbi polip vardı iki tane büyük cok cok şükür sağlıklı güzel bir oğlum vardı biz sonra ameliyat ile bu durumu düzelttik cünkü çevre cok cahil ve çocuklar cok acımasız anne baba olarak siz her ne olsa zaten cok cok korumacı oluyorsunuz ve asla ne bir söz ne bir bakıs istemezsiniz neyse uzattım kısaca siz herseyi ile kabulleniyorsanız seçim sizin bu kadar