Günaydın kızlar naasılsınız😌Bugün ancak kafamı toparlayabildim, doğumumu anlatmak istedim size. Evet doğum nasıl başladı oradan başlayayım. Ayın 20sinde akşamüstü biraz biraz belimden giren ağrılarım oldu. Ama çok sık yalancı sancı yaşadığım için önce ihtimal vermedim ilk sinyaller olduğuna. Baktım ki geçmiyor artıyor gidip nst çektirdim. Ebe hanım doğumun başladığını ama ilk gebelik olduğu için ancak yarın olacağını söyledi. Ben nst mi doktoruma attım geleyim mi diye sordum, 2 saatlik yolumuz var çünkü. Sancılar sıklaşınca gel dedi. Sabaha karşı 3:30 gibi sancılar 4-5 dkya düşünce yola çıktık. Hastaneye vardığımızda 2 cm açıklık ve şiddetli olmayan sancılarım vardı. Yatışım yapıldı sabah doktorum 10:30 gibi muayene için geldi. Açıklık 3 cm olmuştu ama sancılar açılmaya yardımcı olmuyordu. Doktor suyumu açtı açılma için bekleyelim bakalım yürüyüş yap nst çekildikten sonra dedi. Odaya geldim sanırım stresten baya bir istifra ettim. Sancılarım çok değildi ama çok uykusuzdum gelen sancılar uyutmuyordu ben de epidural takılmasını istedim. Eğer bu imkanınız varsa değerlendirin arkadaşlar mis gibi. Öğlen epidural takıldı 2 saat uyumuşum sonra kalktım açıklık 4 cm sancılar hala 40lardaydı. Neyse kalktım yürüdüm. Yatınca tekrar muayene ettiler 5 cm açıklığım olmuştu doğum uzuyordu suni sancıya başlandı. Bu noktayı pek sevmedim açıkçası çünkü dinlenmeye fırsat kalmadan ikinci dalga sancı geliyor ve insan yoruluyor. İkinci doz epidurali burada istedim iyi ki istemişim biraz rahatlayınca hemen pilates topunda egzersize ve yürüyüşe başladım. Akşamüstü 6:30 gibi(sancılar başlayalı 24 saat olmuşken) muayenede 7 cm açıklık vardı ama baş hala tam aşağı inmemişti. Doktorum da böyle yavaş açılırsak geceye doğum olur dedi. İşte orada ağlayasım gelmedi değil tamam dedim beni sezaryene alın çünkü çok yoruldum şimdi bayılacağım. Merak etme yapamayacağına dair en ufak şüphem olsa sana doğum travması yaşatmam dedi doktorum, e ne diyeceksin bu lafa artık. Aradan 15 dk kadar geçti ebeye doğumhanede yürüsem olur mu dedim hani içime doğdu sanki olur tabi dedi. Doğumhanede geçtik eşim ebem ben. Eşim ne yapsa bilemiyor. Benim sancılar arttı ebe belime masaj yapıyor su getiriyor ama yok. O an bir şey geliyor hissettim. Dedim geliyor ebe de tamam çömel öyle karşıla dedi. Yok çömelemem çömelirsem çocuk çıkar dedim😄 O kadar mı aşağıda dedi evet dedim. Çatala çıktık. 10 cm açıklığım olmuştu ıkın bakalım baskı güzelse doktorunu çağırayım dedi. Neyse ıkındım dur saçlar görünüyor dedi beni orada bastı heyecan. Bi anda kalabalıklaştı zaten başka bir ebe de geldi doktorum eşim çalışanlar. 10 dk kadar 4-5 ıkınmada geldi oğluşum. Kesi istemediğim için uzun sürdü yavaş ıkınmam gerekti hep. Ama son ıkınmada doktorum dur dediği halde duramadım maalesef yırtıldım biraz. Hemen göğsüme koydular ebe göğsümü sıktı bir iki kez emdi oğlum sonra kordonumuz kesildi bebişimi bakıma aldılar. Dikişlerim atıldı. En güzel kısmı ise çataldan inip yürüye yürüye kucağımda bebeyle odaya gitmek oldu😄 Toparlanmam kolay oldu zaten hastaneye anneleri istememiştim. Eşim ben ve oğlumuzduk toparlanmama gibi bir şans bırakmadım kendime. Sabah evimize çıktık geldik. 39+4 te 4016 gr olarak doğum yaptım. Allahım herkese kolay doğum nasip etsin. Bebeklerimizi sağlıkla büyütelim inşallah💕💕🌸