MaryVenus Kızlar merhaba, 30. haftamizdayiz. Triod testleri yapildi. TSH normal fakat serbest t4 dusuk cıktı, bir hafta sonra tekrarladik testi. Yine düşük cikti. Kadin dogum doktorum TSH normalken serbest t4 ün dusuklugu anlam ifade etmez dedi. Ama testleri yapan aile hekimim ilaca baslaman lazim dedi. Benzer durumu yasayan var mi?
duygucelebi MaryVenus benim de aynı şekilde aile doktorum test yaptı TSH normal T4 düşük. Acil dahiliyeye git ilaç başlaman gerekebilir dedi. Dahiliye tekrar test yaptı sinirdaydi gerek yok ilaca normal dedi. Kendi doktorum da normal dedi TSH normalse T4 çok önemli değil anladığım kadarıyla.
Eslem_1 MaryVenus gebeliğin başında nasıldı tsh? Ben de bugün aile hekimine ölçtürmek için gittim normalde hiç gerek görmüyorlar baştan iyi çıktıysa ve ilaç vermiyorum ben vs diyor
0103qsf MaryVenus canm nemmde dusuk cikti aile hekimi doktoruna mutlaka söyle dedi doktoruma soyledm ama önemsemedi ondan birsey olmaz dedi tsh benmde norml t4 dusuk bilrmdm ilac falan vermedi hatta hic onemsemdi
Lahinnn MaryVenus merhaba gecmıs olsum bende de sımdı t4 dusuk cktı naptınız sız ılaca basladınız mı hamılelıkte ?
MaryVenus duygucelebi Bnm 1 hafta arayla yaptigim testlerden 2.si daha dusuk. Mesela ilki 0,87, ikincisi 0,82. Giderel dusuyor diye endiselendim. Ben de bilemedim. Aile hekimleriyle, hastane doktorlari cok farkli seyler soyluyor. Sizin degerleriniz kacti?
duygucelebi MaryVenus 0.70lerdeydi, beş gün önce yapılan testte 0.66 çıktı. Benimki de aynı şekilde düşüyor ama hem dahiliye hem kendi doktorum gördü sonuçları. İkisi de problem yok dedi tek başına anlam ifade etmiyormus ama yine tabii her kontrole gittiğimde tahlil istiyorum bakılsın kontrol altında olsun diye.
MaryVenus duygucelebi Bnm ki de dusecek muhtemelen. Ya cok tesekkur ederim.🌿Bir nebze rahatladim. Ben de endokrine gosteririm olmadi.
MaryVenus Eslem_1 Tsh hep normaldi. Hatta gebeligin basinda serbest t4 de normaldi. Ama bu ay serbest t4 dusuk cikti.
MaryVenus moom222 Bak kuzum sen deyince farkettim, hastanenin referans araligi 0,7-1,48 saglik ocaginin ise 0,93-1,7. Yani hastaneye gore degerlerim normal. Saglik ocagina gore dusuk.
moom222 MaryVenus aynen cnim aglik ocağına çok bakma sen orda kanlar bekliyor kuzum çünkü bnde orda verdiğimde bır iki hafta sonra hastanede tekrar veriyorum yani sağlık ocağındaki doktor rutin kontrol lerde istiyor yoksa bn hastanede yaptırıyorum düzenli her ay
Eslem_1 moom222 sağlık ocağında sabah 9:30 da kanlar hastaneye gidiyor saatlerce beklediğini sanmıyorum bekletmezler
MaryVenus moom222 Bekleme meselesinden ziyade referasn deger araliklari farkliymis canim, sen yazinca farkettim. Saglik ocaginin alt referans degeri daha yuksek hastaneye gore.
moom222 Eslem_1 dokuz otuzda gitmesi imkansız cnm saat ona kadar kan alınıyor bebekler öğleden sonra gelip veriyor heosi toolanip gidiyor bizim sağlık ocağında denk geldim saat ondan sonra kan vermek sadece bebeklerde var hemşire kuzenm oda aynısını soyledi bütün kanlar toolanip devket Hastanesi’ne gidiyor bekletildiği için dgerlerde oynama oluyor dedi ve ben hastanede kan verdim değerim notmal çıktı tsh için konusiyim iki gün sonra sağlık ocağında verdim iki katı çıktı imkansız biraz kadın doğum dojtorumda dahili ye doktorumda oradaki kanlar beklediği için yüksek çıkıyor dedi hatta bı kerede sağlık ocağında verdim iki gün sonra özel hastanede verdim değerim normal çıktı sağlık ocağında yüksek çıkıyor dahiliye doktorumda sağlık ocağının sonuçları bekletildiği için değişir dedi kendi Hastanesi’nde istedi normal çıktı
MaryVenus moom222 Cok enteresan ya, bilmedigimiz neler var daha. Aile hekimleri bu meseleyi bilmiyor mu acaba hemen ilac dayamaya kalkiyorlar.
Eslem_1 moom222 bi kere aile hekimim beni aradığında özellikle vurgulamıştı 9:30 dan önce gelmeniz lazımdı kanlar gidiyor o zamana kadar demişti bi de kan alma bölümünün kapısında da 9:30 a kadar kan verilir yazıyordu sanırım o şekilde aklımda kalmış 😊 hastanede ilk ay tsh 1,1167 çıkmıştı şimdi 30. Haftamda sağlık ocağında verdim bakalım kaç çıkacak🤔 aile hekimim ilk ay tsh ölçülmüştür sonra ölçmüyoruz ilaç vermiyoruz dedi ben hiç ilaç veren doktor görmedim diyor 😅 kendi kadın doğum doktorum da baştan tiroid sorunu yoksa her ay ölçülmez demişti ama ben yine de kan verdim merak ettim
moom222 MaryVenus aynen cnm çok fark ediyor. Sağlık ocagida rutin kontorl olmadigi sürece vermiyorjm ben
moom222 MaryVenus bilmiyorum cnm valla sonuçları dahiliye doktoruma gösterdim bizim hastanede ver dedi sonra da işte dedgm GB dedi iki gün arayla değer bu kdar dusemez heralde o yüzden ben hep hastanede veririm mümkün dukca
moom222 Eslem_1 cnm tiroitt sorunun yoksa zaten her ay vermene gerek yok ilk başta bakıyorlar ama bnce on ikinci haftada bir kez daha baktırmak gerek o haftadan sonra yükselme oluyor demişti doktorum sonra da zaten doğuma yakın baktirmak yeterli benm tiroid sorunum olsugu için ben düzenli her ay mecbur baktiriyorum iki ayda brde sağlık kontrolü için sağlık ocağında ki bakıyor kişiden kişiye değişiyor cnm işte dojtor farkı insanın bünye farkı 😅 aslında iyi yapmisin kan vererek burda çoğu arkdasi ilk başlarda nrmal çıkıp ilerleyen haftalarda yükseleninide okudum takip etmek lazım.ayda br olmasada da tabikide ksnallah senin ahni seviyeddir 😍