Ben yurtdışında yaşıyorum en son ayın 5 inde gittim ilk gebeliğim benimde. Dedim son ay türkiyede sürekli gidilir ama hiç bir sorun yoksa gelmene gerek yok rahat rahat bebeğini bekleyeceksin artık dediler. Son doğum günü mayıs başı dediler ondan önce ayın 29 na sadece kontrol günü verdiler. Burada alttan muayene şu bu yok. Sadece bebek haraketsiz olur,sancın olur,kanama olursa direk geliyorsun dediler. Zaten doğum şeklini sana soruyorlar sezeryan burada çok yapılmıyorda. Ama sezeryan ve normal alttan bakıp karar vermiyorlar. Doğum zamanı sadece bakıyorlarmış zaten her şeyleri hazır olduğu için sorun olmuyor ona göre ya normal ya sezeryan diye devam ediyorlarmış. Riskli bir gebelik yoksa alttan muayene,ultrason,rahim ölçme,açıklık bakma hiç bi yok. Ve işin garip tarafı hiç sorun yaşanmıyor. Doğrusunun bu olduğunu öğrendim bende burada. Hamileye çok müdahale etmiyorlar. Normal bir süreç olduğunu anlatıyorlar her zaman. Türkiyede ki gibi sürekli korku pompalamıyorlar. Şunu iç buna gir şu testi yap bu doktora gözük diye öyle saçma bir sistem yok. Umarım türkiyede bu yönünü alır avrupanın. Ve ilgilerini,sabırlarını sağlıkçıların özellikle bayılıyorum. Sadece ebemle 1.5 saat konuştum oda da. Her şeyi sordum anlattı muayanemi yaptı. Mesaisi bittiği halde. Aşırı ilgili,sabırlı,sevecen,bilgililer. Doktor görmüyor burada sizinle sadece ebeler ilgileniyor. 9 ayda 2 kere doktor gördüm😃 o da bilgilerimi aldı muayene falan yapmadı. O yüzden bence sakin ol ve akışına bırak. Bebeğinin haraketlerini kontrol et sadece. Gün içinde hareketleri oluyorsa doğumunu beklemek en güzeli. Bende şuan senin gibiyim bekliyorum sadece. İlk başta senin gibi düşünüyordum türkiyede ki sistem o olduğu için. Ama doğrusu buymuş. Riskin yoksa rahat ol Allahın izniyle.