Mrvinl korkulacak birşey yok. Ben özelde yaptırdım 2-3 gün sonrasına randevu verdiler. İlk pozitif sonucumdan sonra dr araştırarak gittik. Üzerine tez yazmış bir profesör kadın doğum dr gittik. Dr korkmaman gerektiğini söyledi. Çok güler yüzlüydü, rahatlatıcıydı. Bir çok kadın aslında hpv pozitif ama test yaptırmadığı için bilmiyorlar demişti. Çünkü takip edilmezse kansere kadar gidebiliyor. Biz yine şanslıyız ki teşhis kondu. Takip edilecek.
Hiç korkma, kolposkopi kolay, narkozu verip bayıltıyolar, epidural veya lokal bile değil. İçeriyi asitle temizledikleri için genel anestezi yapılıyorlarmış. Toplamda yarım saat 1 saatlik bir operasyon. Hastanede yarım günde işin bitiyor. Yatışa bile gerek yok. Sağlık sigortan varsa hatta bedava, ama başka türlü ben fiyat sorduğumda 2500 ile 5000 diyen hastaneler vardı Bursada. Benim sağlık sigortam olduğu için 15 tl verdim bitti, hemde profesöre oldum. Devlet için birşey diyemem günleri için. Ama çok aciliyetin yoksa 1-2 ay beklenebilir. Bu arada korunmanız lazım bebek işi beklemeye alınmalı demişti dr.
Çünkü bebek olursa bu operasyon olmuyor, 9-10 ay atar iş uzar.
Şunu da söylemeliyim ki bu noktada eş ile iletişiminiz çok önemli. Kimden bulaştı, nasıl oldu vs kısımlarını aşmak lazım. Açıkca söyliyim ben ailemden kimseye söylemedim. K.validemgil dahil. Zaten stresli oluyorsunuz birde değişik bir bakış, minik bi laf söz olmasın diye. Sadece yakın 1-2 ark.söyledim. Sonuçlar temiz çıkınca takip gerektirdiği için bir sorun yok. Oldu ameliyat gerekseydi o zaman söyleyecektik. Şükür gerek kalmadı.