zedan1903
Yo. Sağlık hakkı sizin özgürlüğünüz. Bildirmek zorunda değilsiniz ama bildirim yaptıktan sonra doktorun zorunluluklari doğar; yani size önermesi gereken aşılar testler var. Sizi takip etmekle yükümlüler.
Örneğin tetenoz olmak istemiyorsunuz doktorunuz öneriyor kabul etmiyorsunuz. Bu durumda doktor sizden rica ediyor bir kağıt dolduruyorsunuz imza atıyorsunuz kendi istegimle şu aşıyı olmamayı seçtim diye. Hani olur da ilerde doktor önermedi haberim yoktu gibi birşey söyleyecek doktoru zor durumda bırakacaklar için önlem olarak.
Kan testlerini saglik ocağında olmak hem daha kolay (kolay randevu alıyorsunuz) hem ücretsiz. Aşı olacaksanız onlar için de daha mantıklı. Takviye ihtiyacınız varsa görülür test sonuçlarından ilaç yazılır. Bunun için özel e para saçmaya gerek yok bence. Aile hekimim boşuna özelde bunlar için verme kontrollere git testlerini burda ol önerisinde bulunmuştu.