A1- ikili test tarama testi olduğu için risk çıksa da bebekte sorun var anlamına gelmiyor ama risk çıkmazsa ileriki haftalardaki takibinizi çok kolaylaştırıyor..mesela şöyle diyelim ayrıntılı usg yapılırken bebeğin kalbinde bi parlaklık görüldü, dr hemen ikili test sonucunuza bakıyor risksiz gelmişse bu önemsiz diyebiliyor gönül rahatlığıyla ama riskli gelmişse diğer testlere geçilebiliyor..sadece down sendromu için değil pek çok başka hastalığın da taramasında kullanılıyor..ve Allah korusun diyelim down sendromlu bebek, bunu doğumdan önce bilmek ve hazırlıklı girmek şahsen bana daha iyi hissettirirdi..benim maddi imkanım olduğu için ikili taramanın da yanılma payı olabildiği için direkt fetal DNA baktırdım..ama imkanım olmasa kesinlikle 2li testi yaptırırdım