syagmurr kimi doktor tamamen yasaklıyor kimisi haftada bir diyor kimi de bişey demiyor. Ama bende sormakta fayda var.
Vücuda 200 mg kafein alındığında bebeğe kan gönderen plasentanın içindeki akım % 25 azalmakta ve kafein de bebeğe geçmektedir. Anne adaylarının göz ardı etmemesi gereken tehlike de burada başlamaktadır. Anne adayının sahip olduğu kafein yıkımını sağlayan metabolizma, bebek ve plesentasında bulunmamaktadır.
Aynı şey çay içinde geçerli bence. Hiç kahve tüketmeyip günde 4-5 bardak çay içenleri görüyorum. Çayda kahveye göre az da olsa kafein bulunuyor. Çikolatalar da aynı şekilde. İçinde kafein var. Ben şahsen tüketmemeyi tercih ediyorum üçünüde. Ayda yılda belki bir sefer. 7. Haftaya girdim. Sadece 1 kere kahve içtim mesela