limonlukek8 cocugu neden yaptin yazacaklar hic yorum yapmasin oncelikle. oglum 2 yasinda kardesi de 1 aylik. kardesine vuruyo kitap oyuncak yastik ne denk gelirse atiyo. ne yaptiysak olmadi. o kadar yoruldum ki her gun kahvalti bile yapamiyorum oglumla yan yana birakamiyorum hic. evde hep bi tedirginlik. isyan etmiyim diyorum evladima ama gittigim yerde de tuhaf tuhaf bakiyorlar artik.mesela kuzenleriyle bi araya gelince bitek benim cocugum farkli. her yas grubundan var digerleri oyuncak oynarken boyama vs. yaparken benimki çekmeceleri kariştiriyo. muslugu açip su oynuyo. altindaki deterjanlari karistiriyo. camasir bulasik makinesinin dugmelerini elliyo. koltuklarin tepesine cikip duvarda asili şeyleri kariştiriyo. oyuncaklar asla dikkatini cekmiyo. pirizlere bisey sokma girisimleri bile var. kuzenlerine vuruyo büyük küçük demeden. kaynanam eltim falan kitap okuyo musun diyorlar kac kere denedim asla dikkatini cekmiyo kalemle karaliyo yada yirtiyo. eltim okuduklari kitap setini gosterdi ogluyla tertemiz ya bitirmişler size veriyim dedi yok dedim yirtar. evde ayri disarda ayri napicami şaşirdim. evde butun odalar kitli vc banyolar işimiz olunca giriyoruz. cocugu kisitliyorsun diyenler cok serbest biraktm ama yaptigi seylerden bikmadi vazgecip unutmadi. kardesi yokken de boyleydi. 10 aylik yürüdü ve yürüdügünden beri boyle asiri hareketli. doktora gotursek eşim kabul etmez cocuk bu vs diyor tabi o gidince hep ben ilgileniyorum o bikac saat kaliyor. o kadar etkinlik bulup yaptiriyorum maksimum 5 dk. sürer. aksama kadar sadece yemek yerken oturur oglen 1 saat uyur gerisi hep ayakta ama oyuncak vs. degil etrafi karistirarak. var mi cocugu veya yakininda bunlari yaşayan
Askiletotomsu limonlukek8 sorun sadece hiperaktive . Sadece pedagoga gidip hiperaktiflik atakları için şurup içmesi gerekiyor annasi
Busraaydiiin1 limonlukek8 canım belliki çok fazla enerjik bir çocuk ve cidden çok çok zor. Diyeceğim keşke 2. Bebeği yapmak için biraz daha bekleseydin şimdi işin çok zor tek başına idare etmek imkansız. Birde şiddet egilimli. Küçükte olsa vurma huylarını bıraktırman şart yoksa öyle devam eder hep. Güzel bir ceza vermen lazım açıkçası. Birazda canı yanması lazım ki bidaha vurma kırma yapmasın. Birseye vurduğu zaman ellerine vur derim biraz canı yansın zamanla bırakır o huyu diye düşünüyorum
Zuhalsareelif limonlukek8 canm zekası ileri sevıyede olabılır yanı bole cocukların artık oyuncaklar ona basıt gelebılır ve kendını basla seylerı arastırma ogrenme olabılır bence pedegoga gorun belkıde bır nımet cocugun dehası yuksekdır
Havvauslu limonlukek8 hiperaktif bir çocuk doktora götürseniz belki azaltılabilir ama benim kardeşim de de vardı doktorun verdiği ilaçlar kardeşimi uyuşturmustı resmen suspus eski çocuk yoktu karşımızda belki uslu halidir bilemem ama doktora götürürseniz de çocuğunuzu iyi gözlemleyin bir doktorla bırakmayın ilaçlar falan ağır gelebiliyor
Neslikra06 2 yaşında demişsin canım acaba 2 yaş sendromumu birde eve yeni bebek geldi sonuçta belki onun tepkisini veriyordur bilemedim ya daha fazla ilgi mi istiyor acaba bu hareketleri yaptığı zaman sizin yaklaşımınız nasıl peki babasının falan
Fadime99 Busraaydiiin1 len milletttt buraya toplanın bebenin ellerini vurun dövün dedi bu kadın, koşun bu kadın ne diyor böyle, bebelere vurulur mu, şiddet hicbiseyin çözümü olamaz🤨🧐
Honeyinci Busraaydiiin1 canı yandiginda korkup yapmayacaginimi dusunuyorsunuz ? aksine bi süre sonra o aciya alisacak annesiyle olan bağı iyice kopacak ve iş inada binecek dahada fazla yapacak. Siddet hicbir zaman cözüm degil. İletisim yerine siddete basvuracaksaniz cocuk dogurmayin daha iyi bizim saglikli topluma ihtiyacimiz var. Dayak yiyen duygulari bastirilan cocuklarin ne oldugunu simdi haberlerde tv programlarinda goruyoruz. Siddetin buyugu kucugu olmaz. Sözlü siddete karsiyim
limonlukek8 Zuhalsareelif olabilir canim cizgi filmden 5 6 ya kadar saymasini ogrendi gerci normal konusmaya basliyo artik da zeki oldugunu bizde dusunuyoruz ama başetmekte cok zorlaniyoruz
hukukcuanne_06 Eşinizi ikna edip bir pedagogdan yardım almalısınız, meraklı bir çocuk keşfetmeye odaklı. Zekasını normal ev etkinlikleriyle geliştirmeniz mümkün olmayabilir gibi hissettim. Uzman desteği almak en iyisi, doktora götürmek çocuğumuz hasta anlamına gelmez onun daha iyi gelişmesi için yardım almak utanılacak bir şey değil 🌸
bireylulmeselesii limonlukek8 bir doktora göründünüz mü. Yüksek ihtimalle hiperaktivite var. Bunu siz kendiniz çözemezsiniz. Destek almanız lazım ki sizin de hayatınız kolaylaşsın
Ozge limonlukek8 2yaş sendromu olabilir kardeşini istemiyor ondan da hırçın olabilir çünkü 2yaşta çocuklar hayırdan anlamıyor. İlgi de kardeşine kayınca daha fevri davranıyor olabilir. Ama ben baş edemiyorum diyorsanız mutlaka doktora görünün.
Sumiire limonlukek8 benim çocugum yok ama anlattığına göre cok zeki bi çocuk yani bence siz doğru yönlendirmeyi yapamıyosunuz onun istediği şeyler farklı yönde yada sizden ilgi bekliyo ilgisini sadece yaramazlık yaparken ona dur sus yapma diyerek gösterdiğini sanıyo olabilir ama diyosunuz etkinlik yapıyorum diye etkinlik yaparken sizden mi sıkılıyo etkinlikten mi yani yaramazlığamı dönüyo siz onla ilgilenirken eşinize hasta bu cocuk doktora götürelim demek yerine bu çocuk cok zeki bak doğru iletişim kuramıyorum doktora götürelim o bizi yönlendirsin napcaksak ona göre yapalım diyin belki ikna olur
limonlukek8 Sumiire aman eşim hic bi halttan anlamaz. etkinlikten sıkılıyor bu arada biraz yaptiktan sonra
Sevensevilen limonlukek8 çok yorucu bir süreç anne için Allah yardımcınız olsun. Hiperaktivite için çocuk psikiyatrisi ne gitmeniz gerek , pedagoga değil. Ülkemizde pedagogum diyen insanların çoğu bu şekilde insanları kandırıyor . Lütfen buna dikkat edin
Cerenz Sevensevilen siz yazmasaydınız brn yazacaktım. Pedagoji bölümü kapanalı yıllar oluyor ve eğer bir kişi pedagoğum diyorsa en az bi 60 70 yaşlarında olmalı. Öncesinde devlet hastanelerinde ya da devlete bağlı sağlıklı hayat merkezlerinde bir çocuk gelişimi uzmanıyla görüşmekte fayda var. Zaten o bütün doktor yönlendirmelerinde size yardımcı olacaktır. Sonrasında eğer sorun hiperaktiviteyse zaten sizin birebir yapacağınız hiç birşey çözüm olmayacaktır doktor kontrolü şart. Sizden ricam lütfen kızmayın bağırmayın asla şiddet uygulamayın o kadar masum ki sadece keşfediyor ve yardıma ihtiyacı var. Yönlendirmeleri de biz en yakınındakiler yapamayabiliyoruz lütfen bir uzmandan destek alın. Özellere dünya para vermeyin önce bir devlete gidin. Hangi şehirdesiniz bilmiyorum ama il sağlık müdürlüğü sayfasına girin orda sağlıklı hayat merkezlerinden kendi ilinizde olanı bulun. Orda yazılı numarayı arayın ve Çocuk gelişimi uzmanına randevu alın. En doğru yönlendirmeyi o yapacak ve mesleği gereği doktor olmadığı için eşinize çocuğumun sadece gelişimi için öneri almaya gidiyorum demeniz yeterli.
Tugceelanaz limonlukek8 Enerjisini atabiliceği bir yere yazdır bence , 1-2 saat de olsa orda belki yorulur . Varsa tabi öyle bir imkanınız Sana belkide birşeyler anlatmak istiyor annesi , daha fazla ilgi istiyor , dikkat çekmek içinde yapıyor olabilir.
Esraliiii Cocuk neden dayak yediğini anlamaz ele vurmak hiç iyi bir davranış degil nasılsa elime vurulacak der daha cok yapar kımseye neden cocuk yaptın diyemeyiz ama zor cocuklar varken bir tane daha bebek sadece sizi yorar
Honeyinci limonlukek8 burda herkesin dedigi gibi kesinlikle doktora goturulmesi gerektigini dusunuyorum bende. Cocuktur yapar diye birsey yok. Seni fazlasiyla yipratan birsey bu sonucta ve ister istemez yeni dogan bebegede saglikli ilgi veremiyorsundur. Sen mutsuz oluyorsun bu mutsuzluk ikisinede yansiyor. Busefer diger bebekde saglikli buyuyemicek belki abisinden gorduklerini yapicak ona kotu ornek olacak. Bence esini ikna et bir pedagoga gorunmekte fayda var kotu birsey degil bu
limonlukek8 Honeyinci eşim bide saglikci benim. ama hic ileri goruslu dusunmez. o ilaclar cocugu uyusturur kendi halinde buyucek bisey yok zeki oldugu icin hareketli diyor..sadece ilacla tedavi olmuyo ki terapi vs. de olabilir. ugrasmak istemiyor. annesinin tavsiyeleri daha etkilidir ona doktordan
pennylane limonlukek8 muhtemelen dikkat eksikliği ve hiperaktivite var. benim yeğenimde bu tanıyı aldı. küçüklükten belliydi ama aile konduramadı sanırım. taa ortaokula kadar beklediler. ortaokulda ele avuca sığmayınca psikiyatriste götürdüler. bilgisayar oyunları dışında hiçbir şeye odaklanamıyor. siz o kadar beklemeyin hemen doktora götürün. yani çocuktur yapar diye dişünmeyin. terapi ile biraz da olsa düzeliyor. doktor gerekli görürse ilaç tedavisine de başlıyor. küçüklüğünde televizyona tablete falan çok maruz kaldı mı? ilk 2 sene evde tv dahi açmayın diyor uzmanlar. tabi biraz da genetik.
limonlukek8 pennylane yok cizgi filmden bile sıkılıyor zaten biraz izleyince. ama bi süre izliyo gene. ona engel olamiyorum hatta ben aciyorum baş edemeyince