gulsumm1
Bazı ülkelerde doğum yapıp hastaneden çıkmadan anneler bebeklere belli yaşa kadar uyku arkadaşı, yorgan, besinlerin kenarındaki minderler falan kullanmasın diye uyarılıyor bilgilendiriliyor.
Bebekler anne karnında hava sonunumu yapmadığı için dis dunyaya adapte olmaları zaman alıyor. Burunlarına oyuncak minder yorgan yapisinca bizim gibi iç güdüsel olarak dönmüyorlar nefessiz kalabilirler. Kendilerini hala anne karnında sanıyorlar, oedayken oksijenindirekt Kordon’da alıyorlardı.
Ben de gebeligimi öğrenince yavruma uyku arkadaşı yaptım kendi elimle bildiğim temiz malzemelerden olsun diye. Daha evvel doğum yapanlara da uyku arkadaşı hediye alırdım. Bunu öğrendiğimde beri bebeğime oyuncak vermek için uzun bir müddet beklemeye karar verdim.
Urfalı bir arkadaşım anlatmıştı. Anneler ince bir tulbenti kendilerine sariyorlarmis. Sonra bebeği yalnız bırakınca yanına birakiyormus. Bu örtüye ‘koku’ diyorlarmis. Anne kokusu sandigi için bebek annesi yanında sanıp rahatliyormus. Belki bu zararsız bir yöntem olabilir bilemedim