Htc04 haklısınız. Endişesini, korkusunu anlayabiliyorum. Ama kimse şu ikisi arasındaki farkı anlamamış.
- İkili test sonucumu YORUMLAR MİSİNİZ?
- Ben de bir geneik rahatsızlık var, ikili test de yaptırdım ama çok tedirginim. Bu süreç sizde nasıl oldu? Benim gibi durum yaşayan var mı.?
Şimdi iki soru biçimi de iki farklı cevabi hak ediyor. İki soru biciminin altında da bir bilgi yatıyor. Bilgiler şöyle, daha doğrusu altyazısı şöyle:
Ben henüz doktora göstermedim tabi ki göstereceğim ama yine de siz bakın. Yorumlayin. Çünkü siz yorumlamayi biliyorsunuz. Çünkü hepimiz hamile kalınca Allah tarafından kafamıza 6 yıllık eğitim almış bir doktorun bilgisi bı anda doluveriyor.
Biliyorum yorum yapmak, yorumlamak grafik yapmak konusunda belki bilgi sahibi olup yetkin kişiler çok azdır ve belki onlar da bu postu görmeyecektir ama ben çok tedirginim. Biraz da korkuyorum. Burada birbirimize de destek oluyoruz. Rahatlamaya ihtiyacım var belki, belki benim gibi bir süreci yaşamış olanlar var. Biraz konuşalım mı?
İki sorunun altında yatan alt metinlere bunlardır. Şimdi gelelim cevaplara. Herkes nasıl burada her şeyi sormak, yazmak konusunda özgürse, binlerce kişinin kullandığı bu uygulamada yazdığın, sorduğun her şey kamuya o derecede açıktır. Elestirilmekten korkmamak gerekir. Eğer burada yaşıyorsak. Bu iki soru biçimine de verilecek ikinyanit vardır.
Neden ikili testinin sonucunu buradaki insanlara yorumlatmaya kalkiyorsun. Kim nereden bilebilir ki. Bunlar bebegimizin gelişimi için kritik süreçlerdir. Biri kalkar benim de böyleydi bebeğim hasta oldu, Allah korusun daha kötü bir şey oldu der üzülürsün. Tedirginsin anlıyorum ama buradan neden umma, kendin araştır gerekirse doktorları dinle, internet derya deniz… Vakti gelince de doktoruna sor. Testi yorumlatmak mantıklı bir tutum değil.
Sizin adiniza çok üzüldüm, umarım hiç Kr sorun yaşamadan sağlıkla atlatirsiniz.
Ya da bu stmreci yaşam biri varsa o da deneyimini aktarır.
Şimdi bu iki soru biçiminden birincisini yani mantıksız olanı tercih ettiği
İçin hanımefendi, ben de kendi düşüncelerimi ilettim. Biz de insanız, taş değiliz. Bir hamilellnin hele ki böyle bir tedirginlik de üzülmesini asla istemem. Dertleşmek ister, rahatlamak ister, sormak ister, biz de insansak deriz ki Allah yardimcin olsun üzülme, inşallah bir şey çıkmaz, sen kendini rahat tut. Ki ben cunlelerimin içinde de defalarca bu ve bu minvalde cümleler bulundurdum.
Ama birinci soruyu, birinci soeunun alt metnini, birinci soruya verilecek cevapları ve birinci sorunun mantiksizligini anlamayan birçok kişi “Sen ne biliyorsun, bu grubun akıllısı sen misin, herkese laf soylemissin, her ‘boka’ atlama, yazdıklarına baktım herkese bir şey söylemişsin” gibi yorumlar yaparak kendini haklı olduğuna inandirmaya çalışmışlar. Ha onlar da eminim bir hamilenin üzülmesini istemediklerini için bunu yapmışlardır.
Ben de eğer testimin sonucunu yorumlayın gibi saçma bir talepte bulunursam bu sözlerin aynısını hatta daha fazlasini da söyleyebilirlerdi bana. Durup dururken girip insanlara salça olayım, canım bugün şu gebenin canını sıkmak istedi demiyorum. Çok şükür hayatım boyunca hem pozitif, hep mantığın, bilimin yanında duran bir insan oldum. Çevremde çok fazla gebe arkadaşım var hepsi teşekkür edere kendilerini rahatlattigim için. İnanın bu boyle, şu an burada laf olsun diye söylemiyorum. Ben de birçok şey sordum burada, birçok şeye cevap verdim. Ama çağdaş, mantıklı, bilime inanan, güvenen bir insan olarak bazı tutumlara tahammülüm yok. Biliyorum hepimiz heyecanliyiz, tedirginiz, üzgünüz kimi zaman mutluyuz kimi zaman endiseliyiz. Hepimiz de tüm bu duygular için buradayiz. Bazen tez canli davraniyoruz, yaziyoruze, merak ediyoruz, bilmek istiyoruz, öğrenmek istiyoruz. Ama mantık süzgeci olmadan da bilinçli anneler olamiyoruz maalesef. İkili test yaptıracağım zaman kafayı yemiştim, o kadar tedirgindim ki, buraya da yazdım, nasıl yapıldığını sordum, ücretini sordum, dogruluk payını sordum. Ama araştırdım da yeringeldi makale okudum, yeri geldi 50 tane doktor videosu izledim. Yeri geldi bu sureci yasayanlara sordum. Ama ikili testimin sonucuna bakın da bana bir yorumlayin demedim. Bu aklıma bile gelmedi.
İkili test para tuzağı diyen anneye de kızdım. Sonucu yüzde yüz doğru olmasa da bizim bu testlere, sonuçlara ihtiyacımız var. Hepimiz cocugumuzun kilina zarar ggelmesin isteriz. Hepimiz başkasının çocuğunun da kılına zarar gelmesin isteriz. Ben de bu süreci çok sancili atlatmışken hanımefendi “Kendi başına gelmedigi için rahat tabi, millete saldırıyor.” Diyebiliyor. O kadar üzücü bir cevap ki. Hangi anne, anne adayı kendi çocuğu sağlık da baskalarin ki hasta diye sevinebilir ya da bunun rahatlığını yaşayabilir. Çok şükür ben bu süreci sağlıklı bir şekilde atlattım ve 27. Haftama gelmek üzereyim. Ve yine yürekten dilerim ki her şeye rağmen bu postu açan hanımefendi de böyle atlatsin. Ben bu postu açan hanimefendiden çok benim ne söylemek istediğimi asla anlamayan bu konuda direnen yroumculara kızıyorum. Bana şunu diyebilirler: x" uslubun sert" bunu seve seve kabul ederim. Ama bana haksızsin, başkasına saldiriyorsun, her boka atliyorsun diyemezler.
Burada o kadar saçma yorumlar, postlar oluyor ki. Tamam her çeşit başlık var evet herkes hepsiyle ilgili sohbet açmakta özgür ama Allah aşkına hamilelikte saçını kesersene bebeğin ömrü kisalir, bacağım ağırdı bacak ağrısı olunca erkek oluyor, canım tatlı çekti erkek olacak, ikili test para tuzağı, ben yaotirmadim siz de yaltirmayin gibi gibi argümansız ifadelerle gerçek doğru bilgiyi karıştırmamak getekmiyor mu? Tüm bunlar ikili testi yorumlatmaktan da farksizdır. Her türlü tedirginlige, kalp kırıklığına, endişeye okeyim, deateklemeye, yardımcı olmaya okeyim ama cahil karşısında susan bir anne olmayacağım. Hem kendi cocugumun geleceği için hem de tüm çocukların geleceği için..bu da benim tutumumdur. Sizin giysbinizda ben de genel ve toplu bir cevap vermiş olacağım. Ayrıca üslubunuz için de teşekkür ederim. Bu da bu başlık sltindaki son cumlelerim olsun.