Aslında çok uzun, çok yorucu, çok güzel bir yolculuğu böyle kısa anlatmamak lazım ama daha bir kaç saat önce doğum yapmış biri olarak şimdilik kısa keseyim ☺️
Dün tam 39+6 günlüktük. Gelemeyecek bu kız yolu bulamadı sanırım diyordum. Bugünde kendi doktorumda randevum vardı, napcaz hocam ben çok yoruldum diyodum her gidişimde 😁
Bugün 13.3üda oğlumla, yengemle ve yeğenimle yürüyüş yapalım diye evden çıktık. Bi bakmışız önümüzde park, eee tabi bizim uşak dururmu? Durmaz tabiki, girdik parka kaydırak, salıncak, tahterevalli falan derken baya oynadık. Dedik gidelim evde yemek hazırlanacak. Yola döndük benden akışkan bişey geldi, dedim yengeme sanırım yine yoğun akıntım var(çünkü bir süredir hep böyle sümüksü, yoğun akıntım oluyordu) başka bişeye ihtimal vermiyorum tabi. Neyse yürüdük eve geldik saat 15.30 falan eve girdim oğlumun üzerini değiştirdim, lavaboya girdim, amaniiinnn oda ne 😁 nişan 🙈benim kız demiş anne ben geliyorum. Sakince çıktım lavabodan, anneme dedim anne bizim zillimiz geliyor dememle annem ayaklandı hadi gidiyoruz. Dedim dur sakin başka bi belirttim yok, sancı, su gelmesi falan. Hadi gel halılarımı serelim dedim. Kalktık ben nevresimimi değiştirdim, o halıları getirdi, çünküü yıkattık ve ben dedim son gün serelim kirlenmesin 😁 neyse ben o ara kuzenimi aradım oğlu rahatsızdı sorayım dedim, onunla konuşurken, ılıııkkkk ılıııkkkk bişey geliyo, dedim abla kapat benim vana açıldı 🙈😁
Eşimi aradım nişanım geldi diye, o işteydi, dedim panikleme sen gelene kadar beklerim sancım neyim yok. Kendisinin mesai bitimi 18 ben bunları söylerken saat 16 falan. Neyse suyum da gelince tabi işlerde bitti annem dedi hadi gidelim. Dedim anne az dur sancım yok gitsem şimdi suni verirler, ben kendi sancımla doğurmak istiyorum. Neyse beklerken dedim ben sıcak bi duşa gireyim attım kendimi duşa, hazırlığım tamamdı zaten her anlamda ama bi gözden geçireyim diye girdim duşa. Çok şükür rabbim fırsatını veriyor, mahçup etmedi hamdolsun.
Benim adet dönemleri de hep ağrılı sancılı geçerdi bekarkende evlendikten sonrada, oğlumun doğumundan sonrada. O yüzden antrenmanlıydım gelecek olan sancıyla. Neyse gelmeye başladı sancılar araları uzun ama seviyesi yüksek olunca bide kızımın boğazında kordon vardı onunda endişesi olunca dedik hadi gidelim, oğlum annem ben atladık taksiye geldik hastaneye, eşime dedim sen direk oraya gelirsin diye. Saat 17.30 17.45 arası doğumhaneye geldim bastım ziline açtılar kapıyı dedim doğuruyorum😁
Aldılar içeri, ön bi muayene açılma vs, dediler açılma var ama birim söylemedi, bende sormadım var mı var 🤦♀️ sonra nst sancıyla bakıldı oda var, ama hala tam düzenli değil, ordan ultrason muayenesi, kilo hafta pozisyon falan derken, bu devlet hastanesinin en tontiş en kıdemli doktorlarından biri nöbetçiydi şansıma ve benden başka doğum yapanda yoktu ☺️ dedim hocam benim kız dönmüş mü düne kadar yolu bulamamıştı, o muhteşem cevap dönmüş, evet doğum başlamış ama daha var dedi, sen git bişeyler ye bir bir buçuk saat sonra gel dedi tamam dedim annemle oğlumun yanına gittim dışarı saat 18.15 civarıydı, eşimi bekliyim yemeğe öyle gidim dedim, malum pandemi dönemi diye kantini falan kaldırmışlar, birde ramazan ayı olunca yemek yemeye yer yoktu yakında, eşim geldi gittim bir çorbacı bulduk bi kase çorba içtim, yürüdük eşimle benim sancılar arttı tabi arası biraz daha kısaldı, hastaneye geldik, ben hemen gitmicem dedim, ebeler (çok şeker, çok nazik insanlara denk geldim hamdolsun oda benim şansım sanırım) iftarını yapsın sonra girerim. Eşimle annem teyzem falan doğum hanenin kapısında ben başladım sancıları karşılamaya, annem sancı geldikçe belimi ovuyo,(ben 3 aylıkken annemde 18 yaşında iken babamla ayrıldıkları için ben 31 yıldır bir gün annemden ayrılmadım, evlendim yine annem yanımda, Allah başımdan gölgesini dahi eksik etmesin hayattaki en büyük şansım kendisi) eşim desen, sancımın en yüksek seviyesinde ellerini sıkı sıkı sıkmama rağmen sabret diye teselli etti, çömelme hareketleri yaptırdı, yürüttü falan beni. Saat 8 oldu dedim artık gireyim içeri, pat kapı açıldı tatlı ebem gel artık ☺️bakalım dedi. Girdim ve serüven başladı, formlar dolduruldu, nst bağlandı, damar yolu açıldı, @UmutsuzPolyanna yada @Bebiscann sanırım ikisinden birinde okumuştum ama tam çıkartamadım (yanlış ise hakkınızı helal edin) onlardan tabiri ile totoyu açıkta bırakan önlük giyildi, yattım başladım beklemeye, ebe geldi açıklık kontrol dedi, bizim bacaklar kale kapısı gibi iki yana açıldı, hooooppp devam beklemeye dedi ebem, sonra sancılar sıklaşmaya başladı derken, bana müsaade ederseniz lavaboya gitmek istiyorum dedim, lavman yapılmadı bu sefer doğal yolla kendim çıktım, sonra dedi ebem biraz pilates yapalım, beni yönlendirdi ben kendim yaptım, baya bi süre yürüdüm falan derken zurnanın zart dediği yer geldi, oturdum kalkamam daha 😁sancı beni yendi ama merak etmeyin bende hep kist olduğu için o sancı ondan bana şiddetli geliyo azcık da canım tatlı sanırım 🙈 sonra ebeye seslendim geldi beni yatırdı nstye bağladı tekrar, açıklık baktı oooo süper gidiyorsun çok az kalmış dedi, bende dedim alın artık 😁biz alamicaz sen vercen dedi tamam dedim😜 sonra bana yine açıklığın kaç olduğunu söylemedi, doktora söylerken duydum 7 cm olmuş, dedim koşun geliyo, hemen hazırlıklar yapıldı, yatak çatal oldu, ebeler, bebek hemşiresi falan, ıkınman gelince ıkın diyo, yokki 😁 neyse varmış gibi ıkındım olmadı, tekrar kontrol etti demezmi elim değiyor az kaldı, sancının en şiddetli yerinde ıkın diyo ama o benim için pek mümkün olmadı, çünkü nefesim yetmedi, sonra bende tam tersi sancım yokken ıkındım, ebe diyo müdahale etmeden yani kesi atmadan kendiliğinden gelsin diyo, öylede oldu 4 5 ıkınma sonrası hasta bakıcı abla falan dedi ahanda geldi afferin sana, falan o ara bana övgüler geliyo ben bi baktım minicik, ufacık bişey, ama nasıl güzel 😍 ben her sancıda ayetel kürsi ve rabbi yesir okudum çok şükür RABBİME imkan verdi. Sonra kızımı direk göğsüme koydular cıyak cıyak tabi 🥰 dedim çok şükür Allah’ıma, sonra onu götürdüler bebek doktoru muayene edip temizleyip giydirip getircem dedi, benimde plesantayı bekledik 5 dakika kadar oda ayrıldı ondada öyle korkulacak, aşırı can yakacak bişey yoktu, onuda çıkardı ebem içeriyi kontrol etti parça kalmışmı diye, herşey çok güzel dedi, biraz bastırdı kanamayı kontrol etti, sonra dedi bi dikiş atmam lazım bebiş gelirken azıcık yırtmış dedi, atmasan olmazmı dedim sızıntı var ordan o yüzden atayım dedi, iki dikiş attı hissetmedim bile, saat 22.20 de kızımı 2780 gr olarak 39+6 da kucağıma aldım hamdolsun. Sormak istediğiniz varsa cevaplarım, duam dileğim rabbim bu duyguyu dileyen isteyen gerçekten hakeden herkese hayırlı olan zamanda nasip etsin. 3.5 yaşında oğlum var, kardeşini görür görmez aşık aşık bakış atıp, ağlarken anne ağlatmasınlar susturun diyordu 😍🥰🧿
(kısa demiştim ama epey uzun olmuş hakkınızı helal edin vaktinizden çalmış oluyorum. Saat 4 de başladım yazmaya saat 7 olmuş 😌 hiç uyumadım, yanımda yengem refakatçi kaldı ama çok şükür kendi işimi kendim görüyorum, sadece ufak tefek sancım var, birazdan hemşire gelip son kanama kontrolümü yaptıktan sonra evimize gideriz sanırım.)
HAYIRLI sabahlar olsun hepinize💜♥️