Evet kızlar bileniniz vardır beni buradan. Birçok başlık açtım forumda. Yeri geldi yardım istedim, yeri geldi yardım ettim. Ve koskoca 40+1 gebeliğin sonunda 02.04.22 10.59’da yavruma kavuştum. Allah’a hamdolsun.
31 Martta doğurmak istiyorum diye bir başlık açmıştım. Orada “totem varmış ama tutmadı bende” dedim veeee iki gün sonra 2 nisan gece 2’de suyum geldi. Yani totem tuttu. Daha önceleri bir çok kez suyumun geldiğini zannederek hastaneye gittim. Fakat boşuna gitmişim. Sizler de kendinizi boşuna yormayın :) Su geldiği zaman sürekli geliyor, durmuyor ve tutamıyorsunuz. Suyum gelince rahatsız oldum ıslaklıktan ve hemen duşa girdim. Duşta nişanım geldi suyum ile birlikte. Duştan çıktım ve suyumun gelmesinden 1 saat sonra sancılarım başladı. Kocamla birlikte en yakın acil servise gittik açıklığım ve bebeğimin suyunun durumu hakkında bilgi almak için. Özel hastane ile anlaşmıştık ve hastane istanbul esenyurttaydı. Ben ise sancaktepe de oturuyordum. Acil serviste açıklığımın 1-2cm olduğunu ve bebeğimin suyunun iyi olduğunu öğrendim. Fakat tansiyonum yüksek çıktı. Yatış önerdiler. Sancılarım 9dakikada bir 30 saniye sürüyordu. Bırakmak istemediler. Fakat bayan doktor ve aşı hassasiyetimiz olduğundan dolayı hastanemizi ona göre seçmiştik. Anlaştığımız hastaneye gitmek istiyordum. O yüzden çıkmak istedim imza verdim ve tansiyonum düzelince çıktık. Hemen arabamızla hastaneye yetiştik. Sağ salim vardık Allaha şükür. Hemen nst’ye bağlandım açıklığım kontrol edildi ve yatış verildi. Gelelim doğum sancılarımın nasıl olduğuna.
Suyum geldikten 1 saat sonra sancılarım başladı ve 9dk bir 30 saniye sürdü. Kasıklarımda ve adet sancısının şiddetlisi olarak geldi. Sık ve düzenli olması beni 8saatin sonunda çok yordu. Ve sinirlerim çok bozulmuştu. Kontrol edemiyordum sancılarımı. Sancılarım gelmeden önce çok araştırma yaptım. Şöyle yaparsam kendimi daha rahat hissederim ve sancıyı kontrol edebilirim. Nefes egzersizleri yaparsam rahatlarım gibi gibi. Fakat doğum sancınız şiddetlenmeye başladığında (açıklığınız yaklaşık 4-5 cm iken) hiçbirşey kontrol edemiyorsunuz. Sadece sancıyı çekiyorsunuz ve kontrol edebilmek için çaba sarfediyorsunuz. Sancılarımı çekerken kocamın yanımda olması beni çok iyi hissettirdi. Beni öpmesi sarılması taktik vermeye çalışması ve çaresiz üzüntülü bakışları… Beni ona daha sıkı bağladı. Size de tavsiye ederim. Doğum sancılarınızı kocanız ile birlikte çekin. Aranızdaki bağ kuvvetleniyor..
Açılmam çok iyi ilerledi çok şükür ama bebeğim 10cm açıklığım olmasına rağmen gelmedi. Uzun süre 10cm açıklıkla kaldığımız için beni kesmeye başladı. Ve acil müdahale gerekti. Vakum ile bebeğim alındı. Şimdi bir sıkıntımız yok çok şükür. Çok uzatmamak için detay girmedim ama sorularınıza cevap verebilirim. Şimdi tavsiyelerimi sunacağım sizlere.
1)Suyunuz geldiğinde sakin olun panik yapmayın bebeğimin suyu biter vs diye stres ve panik bebeğinizi de strese ve paniğe sokacaktır. Ve bebeğiniz strese girince pozisyonunu değiştirebilir ve doğumunuz zorlaşabilir. Bu yüzden suyunuz geldikten sonra sancılarınızı gözleyin.
2)Sancılarınız geldiğinde olabildiğince haraket etmeye çalışın her ne kadar zor olsa da. Bu açılmanızı kolaylaştıracaktır.
3)Sancılarınız gelirken şiddeti azdan çoğa doğru ilerliyor olacak. Geldiğini hissettiğiniz an 4 saniyelik burnunuzdan nefes alın birazcık tutun ve 8 saniye ağzınızdan verin. Bu sizi rahatlatacaktır.
4)Doğum yapacağınız hastaneyi çok iyi seçmelisiniz. Kendi hastanemden aşırı memnunum. Küçük bir hastane ama doğum ekibi bir harika. Hala dua ediyorum aklıma geldikçe. Sancı aralarımda kafamı okşuyorlardı bacaklarımı okşuyorlardı “tamam, geçecek, harikasın, sabret, çok iyisin, çok az kaldı, kuzum, annecim” diye diye doğurttular beni. Psikolojik olarak çok iyi geldi. Ekip oruçlu olmasına rağmen bizi uğraştırma tarzında konuşmadılar küçücük ters bir bakış ile kötü davranmadılar bile.
5)Kendi hastane çantanıza en az iki yahut daha fazla pijama takımı, terlik ve depend koymayı asla unutmayın kendiniz için tam bir kurtarıcı parçalar.
6)Bebeğinize ise en az 2 hastane takımı yahut daha fazla hastane çıkışı takımı koymalısınız. Biz bunları yaptık ve faydasını gördük.
7)Doğumdan sonra kendinizi tebrik edin ve kendinize iyi davranın. Çok zor bir görevin üstesinden gelmiş olacaksınız çünkü.
8)Sancılarınız ve doğum süreci boyunca stres yapmamaya dikkat edin. Siz stres yaparsanız bebeğiniz de yapar heyecanlanırlar ve pozisyon değiştirmeye çalışırlar bu da zarar verir hem sizin bedeninize hem de bebeğinize Allah korusun.
9)Doğumumun başlaması için ne yapmalıyım diye soracak olursanız activating labor videoları ve doğum kolaylaştıran pozisyonları öneririm. Ve unutmayın ki doğum yapacağınız zamanı siz değil bebeğiniz seçiyor.
Gebeliğimin son zamanlarında belki hatırlarsınız post açmıştım bebeğim zayıf kalmış diye. Öyle birşey yok kızlar. 3280 kilo bir kız çocuğu doğurdum. Ve sağlıklı. Herşeyden önemlisi sağlıklı. Yediklerinizin sağlıklı olmasına dikkat edin. Ve bebeğiniz zayıf ise bundan kendinizi sorumlu tutmayın. Suçlamayın. Bebeğiniz dişlerinizden bile vitamin alıyor kendini besliyor. Ama siz yine de sağlıklı beslenin. Birşey kaybetmezsiniz. :)
Bebeğim 3280gr 50cm doğdu. MâşâAllah deyin teyzeleri. Buradan gidemiyorum. Çünkü faydalı bir platform. Psikolojik olarak düşmüşken hiç tanımadığım insanların tesellileri ile kalktım. Kendimi toparladım. Siz de psikolojik olarak düşerseniz burada başlık açın. Unutmayın iyi kalpli insanlar hep vardır.
Aklıma şimdilik bunlar geliyor. Sorularınızı postun altına yazmayı unutmayın :) Ben buralardayım 💋🤱🏼