Cigdem_plvn Merhaba güzel anneler , 11+4 günlük olduk , tarama testinin önemi nedir ? nasıl yapılır ? Neler olur sonucunda ? Bilen kişilerden cevap bekliyorum 😍
Ereeen Cigdem_plvn ben geçen hafta yaptırdım ultrasonla burun kemiğine ve ense kalınlığına bakıyo doktor daha sonra da kan veriyorsunuz. Down sendrom var mı yok mu ona bakılıyor ama net kesin bir sonuc değilmiş benim değerlerim temiz çıktı 😌
Melis2015 Cigdem_plvn down sendromu için yapılıyor ama çıkan sonuç yüzde yüz kesin değil ihtimal gibi düşün ultrasonda burun kemiğine falan bakılıp sonra kan alıyorlar bu kadar
altnbebek Cigdem_plvn sanırım bebeğin down sendromlu olup olmadığına bakılan test diye biliyorum 20 haftalığım bende yaptırmadım o testi
minisinannesi07 Cigdem_plvn bende haftaya yaptıracağım. Doktoruma her ne olursa olsun bebeğimi her haliyle kabul ettiğimi yaptırmak istemediğimi söyledim ama kendisi tercihinde özgürsün tabi zaten ihtimalleri veren bir test kesin bir sonuç vermiyor ama en azından olumsuz bir durum ihtimalinde doğumda bi şok yaşamaktansa kendini doğuma kadar herşeye hazırlayıp ona göre şekillendirirsin hayatını dedi.
Ark Cigdem_plvn bebeğin down sendromuna ve gelişimi hatasıyla uyumlu mu birde anormal bir durum olup olmadığına bakılıyor ensesi ölçülüyor organ gelişimine bakılıyor yarım saatte bitiyor sağlıkla gelsinler inşallah 🙏
benimmdunyamm Cigdem_plvn ense kalınlığina buruna bakıyor kesin tanı yok sadece risk gösteriyor ben yaptırdım düşük risk çıktı
Asillllll1111 benimmdunyamm ben şeyi merak ediyorum testi yapıldı Allahım korusun bsey olduğunda tedavisi var mi ki bilmediğimden soruyorum
benimmdunyamm Asillllll1111 hayır canım tedavisi yok test yapıldı mesela yüksek çıktı Amniyosentez ve fetal dna öneriyorlar tam kesin sonuç için yani insan aslında kendini hazırlıkli hissetmesi açısından bana göre yapılması gereken birşey yani ona göre hastane seçer dogum yaparsın ona göre kendini hazırlarsin Allah hepimizin evladına sağlık versin ben yaptırdım bence tehlikeli bir test değil yapılmalı
Cigdem_plvn Peki sizce yaptırmak gerekli mi ? Özel hastaneler de çok pahalı tarama testi devlette randevu yok :(
Asillllll1111 Cigdem_plvn yaptırmalı evet ne olsa kabulüm benim doğum paketi şeklinde aldık biz hangi sehirdesiniz siz
abdullahmerve ben aklım karışmasın diye ikiliyide üclüyüde yaptirmadim sadece 4 boyutlu ultrasyona girdim şeker yüklemeyide istemiyorum allah korusun zaten engelli felan olsa doğurmuycazmı hicbir zorunlulugu yok
Asillllll1111 benimmdunyamm Allah korusun tüm bebekleri insallah hersey kabulüm valla yiyemecigim şeyleri zorla yiyorum ağzımda büyüyor lar yediklerim ama sağlıklı olsun diye yiyoruz