Dimpleee
Bunu bilmiyordum. Doktorlar uzun uzun dinletiyor bişey de demiyor.
Ben de aynı korkuyu ultrason ile yaşadım. Tesadüfen bir arkadaşımla konuşurken onlarda ulstrasonun sadece 2-3 kez yapıldığını öğrendim. Biz Türkiye’de her doktora gittiğimizde ultrasona alıyorlar hatta muayene adına tek yaptıkları şey bu dedim. Derken araştırdıkça 2-3 kez bile ultrasona maruz kalan bebekler ve hiç maruz kalmayan bebekler üzerinden yapılan araştırmaların varlığından ve ultrasonun zararından haberdar oldum. Doktora gitmeyi bıraktım. Ama son aylarda eşim çok stres yapıyor diye mecburen düzenli kontrollere başladım. Sizin doktorunuz bu kadar dikkatli ise şanslısiniz. Ben bir sürü doktor gezdim çoğu ultrason cihazının nasıl bebekler üzerinde kullanılmaya başlandığını sonuçlarını bile bilmiyor.
Beni korkutan bir diğer konu ise otizm ile ilgili yapılan araştırmalar gostermis gürültülü ortamlarda şehirlerde doğan büyüyen bebeklerde çocuklarda otizm yüksek. Ultrason cihazı da adı üstünde ultra-ses. Çok yüksek frekansta ses verilerek çalışıyor. Bunu kulaklarımız duymuyor diyorlar. Oysa bilinçli halimiz bu frekansları fark etmiyor etki etmediğini göstermez bu.
Her doktora gittiğimde sucluluktan ölüyorum ve çaresiz hissediyorum. Çünkü gitmezsen de eşim çok korkuyor bir terslik olsa doktora gitmedigimden sanacak. Allah bebislerimizi bizim ve doktorların hatasından korusun.
Siz işin basindaysaniz size İna May’in Doğuma Hazırlık Rehberi kitabıni tavsiye ederim. Yabancı olduğunuz pek çok konuda bilgiler verebilir. Daha erken okumuş olmak isterdim. Diğer konularda hata yapmamak adına faydali.