pijamaboregi orucun nasıl sağlık demek olduğunu şöyle anlatıyım, vücut yemek yedikten sonra ilk 4 saat tokluk hormonu salgılar sonraki 4 saat ise açlık hormonu salgılar bu ilk 8 saat süre içerisinde herhangi bir işlem olmazken 8 saat sonrasında vücutta glikojen yıkımı başlar işte bu yıkım 1 ay tuttuğumuz oruç sayesinde 11 ay vücutta biriken tüm oksit maddelerin atılmasına fayda sağlar, hamilelere gelecek olursak ise tüm hormonlarımız normal insandan çok daha farklı çalışmakta vücut yağ yakmaya değil yağ depolamaya çalışır bunun sebebi ise doğum öncesi/sonrası herhangi bir kıtlık durumunca bebeği ve kendini aç bırakmamak, ayrıca içeride sana emanet edilmiş bir can var sağa değilde sola yatayım ona giden kan akımı azalmasın diye düşünürken onun beslendiği depoların artık ona bile yetmiyorken oruçla birlikte depolarını daha da düşürmek…. dinimiz mucizeler dışında herşeyin bilimsel olarak açıklamasını bize sunuyor, tabiki de herkesin kendi kararı ama kararsız olanlara önerim lütfen doğruluğu olan kaynaklardan araştırıp öğrenip ona göre karar vermek 🍀 şimdiden herkese hayırlı ramazanlar dilerim 🤲🏻