Benim kuzenimde çıkmıştı, FV Leiden olan gen heterozigotmuş ama tabi o bilmiyordu, hamilelikte sorun yaşamadı gayet sağlıklı doğum yaptı fakat doğumdan sonra akciğerine pıhtı attı, genetik testte çıkınca bana söylemişti baba taraftan genetikmiş sende hamilelik düşünmeden önce test yaptır ona göre önlemini alırsın diye, en önemlisi FV Leiden ve protrombin geni bunlardan herhangi biri heteroysa mutlaka kan sulandırıcı kullanmanız lazım ben hamilelikten önce yaptırdım fv Leiden ve protrombin normaldi geriye kalan 4 genden 3 ü heteroydu ama gen doktoru Sonuçların iyi bu 3 gen Türk toplumunun genelinde hetero demişti sadece hamilelik planından 3 ay önceden folik asit almaya başla demişti ama hamilelikte bu sonuçlarını kadın doğum doktorunada göster demişti, bende hamileliğimde doktoruma gösterdim ve direkt bebek aspirinine başlattı her ihtimale karşı önlem amaçlı, başından beri ecopirin pro 81 mg kullanıyorum, tabi sizde doktorunuza gösterin ama bence kullanmalısınız 🌸 biraz uzun oldu kusura bakmayın 🙈